Friday, February 10, 2012

Kekasih

Alhamdulillah..
Selawat dan salam buat junjungan mulia..
Nabi kita, Nabi Muhammad SAW..
Moga kita mendapat syafaat baginda di akhirat nanti..

Sempena cuti ini teman dan beberapa ahli keluarga (tak semua ikut)
menziarahi adik di Ulu Tiram, Johor.
Perjalanan baguih pasai tak 'jem'.. seperti balik utara pada cuti CNY
yg baru lepas.. drive pun santai je..
Sesampai je..hidangan bubur pulut hitam siap...hhmm..
Buah nanas tu perhiasan ke? Tak..
tapi sekadar nak habaq yg buah tu besau..Buah nanas sarawak lah katakan.. manis..
Lihatlah... tanam main2 pun dah penuh satu kg..
habuan buat yg berjasa pada tanah

Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

6 comments:

Nida said...

salam Pak Lan..

waduh-waduh, lama bangat kok berhibernasi..

Ulu Tiram? dah dekat sesangat dengan kampung saya tu (Masai)

Lana~Bulu said...

hhee..ada masalah lah maksu..
banyak perkara kena dok perati...
laa..dah senang pi ulu tiram..pasai ada h-way...tak pa ..nanti kami lajak pi Masai pulak ..pi amik buah pelam...kan dah dapat kebenaran dulu2 kan...hee

siti murni said...

waduh2...nenas nya pasti segar bugar...tengok gaya macam manis je...

Lana~Bulu said...

Nanas sarawak ni memang manis...kalau hampir ranum..airnya meleleh..memang berbaloi...tapi yg dok tengok kat kedai tu tak dak laa besaq sampai lagu nii

Nida said...

hahahaha... ingat lagi kes pelam mak saya tu...hahaha.

Lana~Bulu said...

hhmm.. hee
semoga maksu dan family sihat semuanya ..begitu juga dgn keluarga di Johor sana nun...

pssyy..adinda mouri tentu sihat jugak kan..hee

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media