Monday, September 26, 2011

Jentik manja

Sebagai ulasan lanjut mengenai 'buah jentik' ni..
Teman lampirkan lagi sebagai penambahan..
moga kenal dan ber'cinta' utk mencari dan merasainya..InsyaAllah
Siapa yg pernah merasa tentunya akan 'terlioq' bila melihat gambar2 di bawah ni..kan..
Klik pada gambar-gambar tersebut utk melihat penerangan ringkas dgn lebih jelas..
Ada yg 'jentik manja' dan ada yg picit je kulitnya..
Hasilnya .. memang mengancam.. hee
Selamat mencuba.. tak kenal maka tak cinta kan.. haa..
Namun kena pi cari dulu lahh.. mana tau kot2 'belah' oversea sana size lebih 'besaq' lagi..
kalau tak dak.. balik mai kat Kedah naa..
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

10 comments:

Cikguzam said...

Salam lana-bulu,
buah tu dah susah nak jumpa sekarang. Melihat dan teringat zaman kanak-kanak dahulu.

Lana~Bulu said...

As salam cikgu Zam,
Alhamdulillah..bulan Ramadhan yg lalu ..dah jenuh kembali..dapat juga merasa setelah lama tak melihatnya...

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum,

Salam kenal dari saya.

Nampak macam buah tampoi. Buah tampoi memang sedap.

Lana~Bulu said...

wa alaikum salam, KK
buah tampoi?
hhmm..nak kena cari gak ni..
TQ KK

Nida said...

Buahnya macam bentuk buah kopi ek...

Lana~Bulu said...

ha ah maksu..tapi lembut..

~~zAnAfAhMi~~ said...

mcm buah rambai je? tp isi kuning tu...tak pernah tengok.

Lana~Bulu said...

Zanafahmi..kalau buah rambai tu ibarat sebesar duit 20 sen maka buat jentik ni cuma sebesar duit sepuluh sen dan bila lalu kot Jitra pada bulan 7,8,9 tu lihat2lah kat pasar2...insyaAllah kalau ada rezeki akan ketemu dan jgn malu2 utk mencuba..rezeki ciptaan Allah utk para hambaNya..

Nur Misnan said...

erkkkk.. tak pernah makan buah nih..
nak sikit.. hik3.. nampak sodap dan menarik..
tgh musim ker? Buah jentik ehhh... balik Msia
mau cari lohhh...

Lana~Bulu said...

welcome home .. Nur Misnan,,..
nanti bila balik mai..kena pi cari merasa..bertapa nikmatnya dan murahnya rezeki pemberian Allah di bumi kita...
balik mai naa..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media