Saturday, August 20, 2011

Pemilik salun songlap RM1.6j

Sepatutnya boleh juga diberikan pingat pada puak2 yg bijak ni..
Sudah 'mangli' kita dipaparkan tentang kes penipuan yg sewaktu dgnnya kan..
berlaku dan terus berlaku.. MANGSAnya?
bukannya kecik budak.. dan juga bukan orang yg tak bersekolah..
Pi mai pi mai .. asyik dok kena tipu jugak..
Kerajaan dah beri peluang utk melabur dan terjamin lagi.. ini dak..dok kira nak pi kaya cepat jugak... hiiss..
Pemilik salun songlap RM1.6j

Agaknya .. beginilah ragam orang berduit ye.. bila dengar berita boleh dapat untung banyak dan segera..terus sambaq.. tak kira lagu mana dan sah atau haram..
Selagi dapat untung .. kira SAH.. bila dah kena tipu dan hilang duit baru nak sedar yg pelaburan tersebut HARAM..
Hhhmm.. yg jelas pengelola pelaburan 'segera kaya' ni..memang bijak.. apa tidaknya..
dalam dok bising ttg kes penipuan pun masih lagi ada yg tertipu..
Pun begitu.. biasanya orang yg kaya dgn menipu ni tak akan senang.. apa lagi 'tenang'..
dalam kehidupan dgn kerja buat yg HARAM ni..
Larilah.. tapi ..?
berapa lama boleh lari daa..
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

4 comments:

Zura said...

nak buat cm ne...manusia nie nk cepat kaya..

Lana~Bulu said...

haa.. yg mana satu nak cepat kaya?
Yg menipu ke yg kena tipu..

Anaa said...

lepas tipu lari, tukar identiti,. ..pastu tipu lagi, lari lagi, tukar lagi.. begituler agaknya keadaan dia orang ni, kalo udah idup tu menipu je yang dia tahu..

Lana~Bulu said...

lastly..tukar jantina hee..
semoga dibulan baik ini mereka akan sedar..dan insaf
insyaAllah

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media