Saturday, August 20, 2011

Bapa hilang di bukit

Bapa hilang di bukit
Semoga yg hilang akan kembali semula..
Bersabarlah .. pada yg menanti.. mencari dan berdoa padaNYA..
Apa tidaknya..
Hamba Allah inilah yg meminjamkan keretanya utk..
teman bawa berjalan/ronda2 ziarah ahli keluarga baru..
 pada mula perkahwinan teman dulu..
Cikgu Azmi atau lebih mesra dgn panggilan Bang Cik Syed..
Seorang ipar yg pemalu.. pendiam.. bersopan perwatakkannya..
Keluarga yg berasal dari Melaka.. negeri Hang Tuah sana nun..
Kalau dok kira dgn kami yg 'ghempang'.. memang bang cik akan tenggelam ..
dalam suasana..
Rupanya dalam diam .. bang cik banyak memendam perasaan..
mana lah nak tau kan.. pasai kaum puak teman bila berjumpa kira nak 'gheyoh' saja..
hhmm.. kenangan..
Semoga Allah permudahkan segala permasalahan yg timbul..
Bersabarlah Kak Cik dan anak2..


Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

12 comments:

azieazah said...

Di hari baik bulan baik, bila kita ada kehilangan orang tersayang dalam keluarga, terasa sungguh tidak lengkap segala sambutan.

Semoga mereka akan dipertemukan kembali.

cemomoi said...

insyaallah, berkah bulan yang Allah Maha Pemurah dan dekat dengan kita bila kita berdoa kepada-Nya

Lana~Bulu said...

Alhamdulillah..setelah beberapa hari...kini baru timbul..dari kawasan berkenaan ..walhal dah beberapa hari orang kg mencari..kot kawasan tu lah jugaknya...
hhmm.. ALLAH Maha Berkuasa..

Anaa said...

baru baca blog seseorang yang hasben dia hilang dalam bulan Ramadhan jugak... 2 hari hilang, pastu jumpa tengah mengaji kat satu masjid. Dia tak tahu pun dia dah hilang 2 hari..

apa pun, semoga yang hilang pulang dengan selamat.

Lana~Bulu said...

Maksudnya ada kehidupan lain di alam makluk jin gamaknya..
ok jugalah jumpa kat masjid..ini kat dalam semak..
rupanya kat situ ada istana kononnya..
KEKUASAAN ALLAH MELEBIHI SEGALANYA

Lana~Bulu said...

Begitulah kak Azie..
selepas beberapa hari hilang dan orang dok pi cari meghata..belukaq dan hutan berhampiran..
tup2 biladah keluaq paper..dalam pukul 10 1/2 pagi timbul ..
dalam keadaan berdiri dalam hutan kecil tu...wal hal sebelum ni dah beberapa kali pusing dah kot kawasan tu..apa pun tak dak..
hhmm. agaknya dia pi ziarah dunia lain kot..hee
anyway ..alhamdulillah pasai dah jumpak semula dan sekarang ditahan kat hospital aloq setaq..hingga habih posa..
kata sumber..

Sofya said...

alhamdulillah...
dah jumpa..
abg kepada ibu mertua saya dah genap 7 tahun hilang xjumpa2 xtau p mana xtau nak cari kat mana lagi dah.. Cuma mohon padaNya

Lana~Bulu said...

Alhamdulillah Sofya..
Moga abang kepada mertua tu akan kembali jugak..
hhmm..boleh dikongsikan?

Nida said...

ameeeeeeennnnnn.. semoga Allah permudahkan segala masalah yang timbul

Lana~Bulu said...

Alhamdulillah..TQ maksu..
selamat hari lebaran
MZB..

luahfikiran said...

SALAM,
SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN ! PIHAK LF MENGAMPUNKAN SEGALA DOSA (JIKA ADA, YG SENGAJA ATAU TIDAK SENGAJA)

Lana~Bulu said...

Wa'alaikum salam,
sama2lah LF..
hati kalau ibarat air..
jgn biarkan menjadi keruh
Hati kalau ibarat awan..
Jgn biarkan menjadi mendung..
bermaafan selalu tak kurang apa2 pun bahkan lebih bahagia..
kan3..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media