Thursday, June 02, 2011

Tak habih2 lagi ka..?

30 GRO diberkas di Kelab "Ala Istana" di Pulau Pinang

Mukin ada yg bosan..mungkin ada yg dah muak..
tak sikit juga yg benci dgn kejadian yg sering dipaparkan seperti ini..
Kalau didapati bersalah cuma didenda RM1000.00 atau 6 bulan penjara.
atau ke22nya sekali.!
Nilai begini adalah 'celah gigi' sahaja utk 'toke' atau jerong besaq..
Kenapa tidak dihalau balik ke negara asal dgn perbelanjaan ditanggong oleh toke2 besaq yg terlibat?
Awatnya? payah sangat ke nak kenakan undang2 yg ketat begitu?
Simpan dalam penjara pun buat habihkan bogheh saja..membazir dan tak mendatangkan faedah langsong.!!!
TAHNIAH kepada pihak berkuasa TAPI memang terasa penat dan kecewa bila kerja yg tak ubah seperti
menjirus ayaq kedaun keladi.
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

10 comments:

ainnoraini said...

salam ziarah...
cume perlu byr denda jer..lepas tu buat semula..

Lana~Bulu said...

TQ..ain..
Jenohlah..kalau seluloi lagu tu..

siti murni said...

as-salam..
baru dengar berita pasal ni petang tadi.. memang dah muak dengar..tak pernah nya nak abih...cemuih dahh....
depa tak heran setakat kena bayar puluh ribu tu...semua nya taiko besar...

azieazah said...

Kadang2 cemuih dengaq pasai benda macam nih.

Banyak hotiaq!...

Lana~Bulu said...

sitiMurni...
itulah yg kita kesian kat pihak berkuasa nih...
bersusah payah depa kepong..tup2..lain bulan nak kena kepong lagi...hhmmm

Lana~Bulu said...

Yelah kak Azie...depa memang dah naik kadok...apa tidaknya..seolah2 ada yg dok back-up kat belakang...payah lagu nih..
kalau dah terberanak kat sini tu nanti..nak bubuh kerakyatan mana???
kan jadi pendatang halal yg haram lak kan...?
kacau...

~~zAnAfAhMi~~ said...

ntah la cikgu....Malaysia kita ni dah tak mcm dulu, mcm Amerika la pulak cara hidupnya..

btw...lama tak dtg sini, cikgu sihat?

Lana~Bulu said...

Zanfahmi..kita doakan generasi kita dan seterusnya agar terlindung dari terlibat dgn gejala yg begini dan yg sewaktu dgnya..

Nida said...

sepatutnya gantung sampai mati jer... biaq depa takut sikit nak buat lagu tu lagi...

Lana~Bulu said...

Fuuhh..cayalah maksu..heee
hebat3..!!!
TemaN SOKONG MAKSU..
tapi tak delah sampai gantung sampai mati...ish3...
campak kat jerung dalam laut udah lee...
ok lah sikit..hee

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media