Wednesday, May 11, 2011

cari celah~celah pasir..

Dihari minggu yg lalu... Sunshine ajak pi kat pantai ..
katanya nak bakaq ayam dan jagung ..
 santailah kononnya tu.. bersama anak2.. Ok je lah..
lagipun teman memang teringin nak pi cari siput 'remis' tu..
pertama kali pergi sana tempohari cuma nampak saja ..kakak dan makcik2 dok cari..
rupanya depa dok cari siput remis.. hhmm pertama kali tengok si-remis..

Sampai je dah hampir 9am.. terus pi cari siput..
pasai dah target bila siap bakaq ayam dan jagung nanti nak rebus siput pulak..
bila dah berlalu sejam dua...melekit juga panas bahang sang suria tu..
kena pakai payung..

Ayam dah siap ..tinggai jagung pulak..dan lastly adalah si-remis..

Isinya adalah lebih besar sedikit dari 'lala'.. tak tau orang selangor atau johor panggil apa?..

Kulitnya cantik dan berbelang.. elok dibuat perhiasan..buat yg rajin lah..
anak teman yg darjah 5 tu suka. katanya nak buat perhiasan...
tapi kalau kira teman punya standard.. buang je..
nanti buat semak rumah je kalau bawak balik...

Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

8 comments:

cemomoi said...

teman baru tau gitu ghopanya remis

noorlara said...

sesekali berpanas di panatai memang seronok apalagi dengan keluarga tapi jgn selalu nanti bleh dapat kanser kulit tau hehehe

Lana~Bulu said...

Hee..ye lah tu noor...
tapi syokk..kan3

Abi Al-Baihaqi (RKA) said...

Assalamu'alaikum...
bestnya bakaq jagung...
kat kodiang, mak mentua bakaq ikan haruan "bantut"... pastu goreng pekasam ikan puyu.. makan dengan nasi panas beras baru...alahaiii..

Lana~Bulu said...

Wa'alaikumsalam..
alahaaii..Abi..dah lama tak makan ikan bantut cara bakap ni..lebih2 lagi ikan haruam lak tu...hhuhuhu..tambah lagi dengan ikan pekasam..puyu pulak tu..memang telioq habih...tq3..

LIPISLADY said...

Assalamualaikum LB,

Lama tak nyinggah sini,
Seronok berkelah dipantai yee,

Minat betul saya dengan heading
blog ni, dengan tanaman yang menghijau, tu pisang apa yang jantungnya menegak tu, boleh makan tak pisang tu?

Nida said...

Kami orang Johor panggil lala juga... tapi tak tau ler kalau ada yg panggil lili..heheh (gurau ek Pak Lan)

Lana~Bulu said...

Lili..pun sodap juga..hee
haruumm laa maksu..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media