Thursday, November 25, 2010

Aduhaiii..

Aduhaii..sayunya hati bila terbaca kisah yg berlaku.. tak kan sampai begini sekali melaratnya 'kemanusiaan'...Tak kan dibiarkan sampai begitu.. tak kan tak ada badan yg bertanggung jawab.. utk menangani masalah yg dihadapi penduduk...
Aduhai..sayu..kesian..simpati.. tapi seribu persoalan timbul.. sampai begini sekali..? uhhh..tak dapat dibayangkan.. bagaimana siwanita malang ini boleh tinggal tanpa seurat benang sedemikian rupa...aduhai..
Aduhai.. tamadun kemanusiaan dah meghampiri kepupusan?
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

15 comments:

Amoi MiyaSya said...

sebab manusia sendiri takde prasaan perikemanusiaan

kakcik said...

Teringat pada lagu Fauziah Ahmad Daud...'dan di sini kita masih terleka... makanan dan minuman melimpah dan terbuang...' (lebihkurang macam itulah liriknya... kakcik tak berapa ingat..)

Ampuan Awang said...

bersyukur benar kerana kita dilahirkan di negara yang kurang risikonya, sahabat... Alhamdulillah.

namun berita duka dari Haiti, aku terimanya dengan rasa sedih dan penuh hiba. semoga ada jalan penyelesai bagi menyelamatkan mangsa di sana...

ch@ said...

sedihkan? kita sedih bila membayangkan keadaan kita sendiri di sana, anak-anak membesar dgn tidak sihat. sayu hati.

ikan emas said...

selagi manusia hanya mementingkan diri maka beginilah jadinya...

nampak macam sihat n relax aje perempuan tuu...kalau kat sini bagaimana pula ??

Lana~Bulu said...

Seram..ch@..tak boleh bayang..

Bersyukur sangat ..Ampuan Awang...pasai tu kita kena jaga dari melakukan perkara2 yg boleh mengudang bala Allah swt..

Benar kan Amoi..

NURA said...

salam sobat
sungguh miris lihat di foto atas,
sampai perempuan tak berbaju begitu.
masih ada ya, di zaman modern sekarang ini.

NURA said...

semoga kabar baik dan selalu sehat di sini.
salam dari sahabat kota Aljubail Saudi Arabia.

cemomoi said...

ayoyoooo... apa la dah nak jadikkk

harto said...

waaaahh... kasihan sekali Pak... tidak ada yang memperdulikan.

semoga sukses selalu pak n tetap semangat

mohdandmeriam said...

salam lan..masyaallah sedih melihat keadaan wanita tu..tak ada siapa peduli..minta n pakat2lah kita berdoa agar negara kita tak ditimpa bala sebegini..

siti murni said...

kesiannya..
berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...
kenapa tak ada org prihatin sampai macam tu sekali...:(

RAM said...

Salam ziarah.
Aduh penderitaan tahap dunia ni!

ummu said...

assalamualaikum saudra
simpati melihat
kasihan merasa
krisis kemanusiaan
yang semakin melebar luas
moga kemanusiaan
akan kembali ...

Zura said...

xkan xde sesapa tolong...

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media