Thursday, October 14, 2010

Tak yah dok timbang2..

Apa punya pandai .... hai memang masalah besau ni...
Kenapa masih lagi dipertimbangkan ? Tidakkah ia merupakan satu penghinaan kepada masyarakat kita ..
yg mencintai nilai harmoni dan mengikut naluri kemanusiaan yg baik..
Apa lagi kepada masyarakat Islam.. sebagai negara Islam..sebagai agama rasmi..?!
kenapa harus dipertimbangkan kemasukan si-penggemar naluri songsang ni..?
Opp..! pi main jauh2..jgn mai sini..
Awat? baguih sangatkah kalau dibawak masuk spesis2 yg lagu ni haa?
Kaum hawa yg Allah jadikan dah terlalu istimewa kecantikannya.. masih tidak menarik hawa perhatian?
masih dok berkenan dgn kaum sejenih..? Apa punya akai la...
Haiwan pun tak 'bercinta' dgn yg sejenis apa lagi nak *.*.*.* hiisss..
HARAM kan saja kaum sejenih begini dari menjejaki kaki ke tanah air kita..
Jgn sampai bala tuhan turun bertimbun-timbun.. Masih butakah kita dgn malapetaka yg melanda diseluruh dunia dan Malaysia sendiri..

Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

18 comments:

mohdandmeriam said...

salam lan..yg makcik hairan ialah kementerian mana yg meluluskan kemasukan penyanyi songsang ni..tak sensitif langsung ..kalau orang cakap macam2 dikatakan anti kerajaanlah..tapi lagu nilah jadinya..

ana said...

apa2 pun benda mcm ni kena ada peraturan yg tegas dr kerajaan..jdkan polisi neg sbg neg Islam.

Lana~Bulu said...

Makcik..kita sayangkan ugama..kita sayangkan anak bangsa..,.kita benci gejala sosial..kita takut BALA tuhan..kalau kena semua habis...

Lana~Bulu said...

ketegasan perlu ada pada tindakan pemerintah selagi berkuasa..
Islam pada nama ..sedih Ana..

secangkir madu merah said...

sangat setuju dgn LB...sepatutnya kedatangan mereka dihalang dan diharamkan...supaya ianya tidak menjadi ikutan apatah banggaan anak2 muda kita...nauzubillah..

Lana~Bulu said...

Pabila keuntungan sementara menjadi matlamat maka keruntuhan anak-bangsa hasil kerja tangan mereka tidak sekelumis pun meisaukan ..

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Respon sini pulak! Berjalan sampai tengahmalam/awal pagi! :)
Nak buat lagu mana Lan? Rakyat dah bagi kuasa kat depa ... lain kali kena pikiaq semua pasai2 lagu ni bila p pangkah tu!

cha said...

laaa Adam Lambert tu gay kaaa... haha lagu dia je dok dengar. orangnya mana satu tah tak kenal. adehhh...

Lana~Bulu said...

KakG..kita masih lagi dok ghalit dgn kemewahan yg sikit..masih dok rasa selesa seolah2 dok dalm zon selesa..walhal yg tinggal hanyalah sedikit..gah saja yg lebih..
Harap2 jgn sampa satu hari nanti kita seperti kata bidalan.."menang sorak kampong tergadai.."

Lana~Bulu said...

Ch@..spesis ni bukan saja patut diharamkan kat Malaysia tapi kena pi dok bumi lain... yg bukan kepunyaan Allah swt..
Bukn sorok2 tapi dgn jelas dia habaq yg dia *.*.*.* hiiss..nak temuntah..
Semoga bumi kita dilindungi tuhan dari bala akibat kaum2 yg sewaktu dgnnya..
p/s- kena ada kebencian pada spesis ini dan segala macam yg melibatkan depa...

CIKGU ZAM said...

salam lana~bulu
Dunia hari ni begitulah, ramai manusia educated tapi....... aduhh lemah semanagt lihat gaya palsu mereka.

Lana~Bulu said...

Cikgu..kita MUDAH SANGAT terpengaruh dgn tipuan dunia,...
mudahan kita semua selamat sejahtera dunia dan lebih2 lagi di sana...

LiNda said...

Sejujurnya ,

Saya salahkan pemerintah . Keruntuhan moral dikalangan anak2 muda kini juga kerana pemerintah . Jika pemerintah berada dilandasan yg betul insyallah, rakyat takkan ikut tergilincir !

RAM said...

Salam sahabat.
Waduh .. ramai pula yg ikut pergi .. 16,000 lebih.
Maknanya ramai la pengikut species ni! Termasuk anak2 VIPs!
Yang teraju kat atas tu langsung tak komen apa pun! Rais pergi mana ya?

Lana~Bulu said...

Itulah RAM..mereka mengundang bala sedangkan kita berdoa dijauhi bala Allah swt..
depa dok syok dgn m'sia boleh...

Lana~Bulu said...

Linda..makin lama makin haru biru keadaannya masalah moral masyarakat kita...
sedihh..moga makin ramai yg sedar..

a kl citizen said...

setuju ngan kak G....

Lana~Bulu said...

alhamdulillah..ramai yg sedaq akan hal ni...

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media