Monday, October 11, 2010

Sayang bini..

Perpatah berbunyi " sayangkan isteri tinggalkan. sayangkan anak tangan2kan.." Hhmm..ntahlah adakah kata bidalan hanya tinggal kenangan..? Payah nak dirungkaikan.. apa tidaknya.. nak tinggalkan lagu mana? Itulah satu2nya jantung hati (kalau ada sorang lah..) Penyeri hidup .. buat semangat walau kat mana berada.. Itulah isteri atau bini..
Beginikah yg selalu diungkapkan sebagai "sehidup semati".. kemana saja sentiasa ber'couple'..
kelautan api sanggup ku renangi..?
Atau macam ada plan lain je nih... (nak kawin muda kot nih..") ..hhmm..
p/s- bersyukur pada kebahagian yg sedia ada..
- Senang dgn suami walaupun tak semewah orang mewah..
- lega pasai tak perlu menempek dgn suami seperti di atas..
- isteri adalah kunci utk "rumahku syurgaku"..
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

10 comments:

kakcik said...

Aduhai... begitu sayangnya isteri kepada suami... (suami tak sayang isterilah tu.. sanggup gadaikan nyawa isteri begitu!) (*_*)

LiNda said...

Insaf ,
begitu besar pengorbanan isteri
demi sesuap nasi untuk keluarga
dan anak-anak .

Namun, keselamatan juga perlu diambil kira . Bahaya tuh kak !

mohdandmeriam said...

salam Lan..hehe..dua gambar itu sudah cukup untuk menggambarkan betapa erat dan kukuhnya kasih sayang diantara suami dan isteri sehingga sanggup mengikuti kemana saja w/p bahaya pada nyawa sendiri..
Lan pandai cari gambar..

ikan emas said...

omak aii..

daripada ditinggal-tinggalkan..baik ku bawa dia ke mana jua asal susah senang tetap bersama.

Lana~Bulu said...

Ye lah kakcik..teman dok tengok2..tak tau bini tu dok kat mana?..tak patut betoi kan..

Lana~Bulu said...

Linda..perngorbanan bini memang tak terbayaq..itupun kalau suami tak menilai lah...

Lana~Bulu said...

wa salam,
M&M..memang hubungan erat tapi..itu kira dok main dgn maut tu..kan
gambaq ni pun dari rakan2 maya jugak..

Lana~Bulu said...

IE..boleh dibawak..tapi bukan lah lagu tu..dan itu pun kalau tak dak anak kocik laa..hee

cemomoi said...

sayang tul kat bini ndia tu... susah camana pon bawakkkk juga

Lana~Bulu said...

Kita pun cayang bini gak cemomoi kan..
patut2lah bawak tu..ini sudah kes cari nahas..haa

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media