Monday, October 11, 2010

Kotak Hite..

Mana KOTAK HITAM?
Dulu ..dah lama sangat dah..dok gah dgn usul nak laksanakan penggunaan kota keselamatan ni..(kotak hitam) di setiap bas espress. Kononnya bas tak boleh dipandu over speed..
Kenapa tidak boleh dilaksanakan? Adakah melibatkan biznes jerung2 besar?
Mungkin juga polis peronda kena ada kat hi-way ni.. tak perlu ada hanya musim perayaan saja..
Atau system cctv nak kena dipasangkan secara aktif sesepanjang hi-way ..?
Pemantauan juga mestilah dibuat secara terus bukan sekadar pasang dan menjadi perhiasan saja..

Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

20 comments:

Nik Amir. said...

as'kum..menarik juga isu ni.
buana rasa cam ni gelagat pak menteri 1Malaysia ni;
1. bila menteri baru..mesti ada polisi baru. Kalau kotak hitam dipasang pada kenderaan berat di 1Malaysia ni, cuba kira berapa wang malaysia peniaga dan pembekal kotak hitam dapat..dan takkan tak de kot pada pembuat polisi.

2.Dulu lampu brek: dari dua tambah satu jadi tiga..brapa byak komisen dahhh.

3.Side mirror motosikal..gitu juga

4.Tali keledar; belakang depan atas bawah.Kaya raya pembekal dan juga penerima komisen.

Hasilnya..kalau polisi lebih mengutamakan perniagaan dan komisen inilah jadinya. hari2 rakyat mati katak..

Itu tidak termasuk lagi..penguatkuasa mengadakan mahkamah sendiri di tepi2 jalan..Wang Malaysia..wang malaysia..WANG MALAYSIA BOLEH MENCUCI DOSA DI ATAS BUMI 1MALAYSIA..TETAPI TIDAK DI AKHIRAT.

DDrfauziah said...

Aslmkm Lan.
Laa ... macam Lan tak tau!
Berkali2 terngadah pun lagu dah!
Jadi saja, orang bising, depa pukui canang gah2.
Orang pun termakan umpan lagi, depa sengap lali!!!
Bila jadi lagi, sandiwara berulang kembali!

Lana~Bulu said...

Buana..ntah sampai bila benda lagu ni akan berulang dan berulang..
rakyat pun macam tak heran langsong dgn perlaksanaan..hiss..

Lana~Bulu said...

Wa salam kakG..
memang nak kena ubah betoi2 depa ni...makin lama lagi haru-biru...

kakcik said...

Bila terjadi kemalangan - berkokolah berderai2 sekejap..lepas tu senyap... macam tu lah pusingannya... :(

cemomoi said...

la ni takdak angion pon pokok bergegar juga... kot-kot bule jatuh lagi duit...

mohdandmeriam said...

salam lan..makcik setuju dgn pendapatEncik nik amir tu..bila kena bising orang2 diatas mengeluarkan kenyataan nak buat itu ini..tapi bila sejuk senyap je..agaknya komisen tak banyak sangat kut..Buatlah beribu polisi pun kalau pemantauan tak dilaksanakan atau hangat2 tahi ayam inilah akan jadinya..rakyat marhaen juga yg jadi mangsa..mereka diatas kenyang perut kaya raya sampai tak tahu nak buat apa dengan duit..

cha said...

kotak hitam dah jadi bank bergerak pakLan, mana taknya.

Lana~Bulu said...

Boleh depa main berkokok saja kakcik kan...payah lagu nihh...

Lana~Bulu said...

itulah gempa bumi cemomoi..haa

Lana~Bulu said...

Wa salam makcik..m&m..
itulah pandangan orang lama dalam perjalanan pentadbiran negara gamaknya...buana suara..

Lana~Bulu said...

ch@..bank bergerak..kaya3...

Zura said...

mmg menyedihkan dgn ape yg jd..

LiNda said...

pemerintah banyak kerja
banyak nak fikir
tak lama lagi pilihanraya

kemalangan ini hanyalah sampingan jek ... tak lama lagi senyap !

Lana~Bulu said...

Linda..hmm..hee
depa dok pikiaq lagu mana nak dok lama lagi kat situ kan3... jenoh..

CIKGU ZAM said...

salam lana bulu,
benar kata anda, saya sangat setujuuuuu, bukan nak mengata dan nak mengutuk,.... dulu dah bunyi gah sangat soal kotok hiteey nihh! sekarang dan sebelum2 ni macam takde ape pun,, aduhhhh, cajap semua gempak dan hebat, tapi????????
saya sangat kecewa. Anyway, marilah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada semua arwah.

Lana~Bulu said...

wa salam..cikgu Zam..
semoga cikgu sihat walfiat..
ntah lah cikgu..kenapa terlalu payah sangat nak dilaksanakan kerja keselamatan tu..walhal utk kebaikan rakyat jugaknya..

siti murni said...

macam dah jadi tradisi...panas sekejap..lepas tu, senyap semula. undang-undang ke mana..penguatkuasaan pun tenggelam timbul...

Lana~Bulu said...

maybe..
maybe bila dah terlibat keluarga orang besau..baru nak ambik tindakan drastik kot...haa?

Lana~Bulu said...

Zura..berat mata memandang ..berat lagi bahu yg menanggungnya..semoga mereka bersabar..
inilah hasil dari kerja amanah yg tidak dilaksanakan dgn betul..orang ramai yg akan menerima musibahnya..
Semoga rakyat akan bertambah sedar ..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media