Sunday, October 24, 2010

Jiranku..

Jiran yang baik dan saling berkerjasama.. hormat menghormati.. bantu membantu dikala senang dan apatah lagi diwaktu susah.. Jiranlah sedara yang paling dekat utk diharapkan..
Kesenian mencipta..tapi salah tempat?
Adat kata memang membahagiakan sekiranya bersama keluarga yg aman dgn jiran yg sangat memahami..
Tapi kalau dah lagu ni..? ish3..nak kira lagu mana nih..
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

24 comments:

kakcik said...

Macam saja nak cari gaduh je! :)

Nida said...

hahaha... simbolik yg penuh makna sinis... siap tonggeng2 lagi tu....

mohdandmeriam said...

salam lan..hehe ..ditonggengnya kepada jiran.tentu marahkan..

Insan Marhaen said...

dia rukuk agaknya...

kak Erna said...

amboi..nasib jiran akak tak bercekak pinggang macam tu..he he.

DDrfauziah said...

Aslmkm Lan.
Kak G jalan sampai nak turun embun pagi ni! :)
Jiran kampung dengan jiran bandar memang berbeza ciri ... tapi matlamatnya harus seerti.
Tak tau la Lan! Malaih cakap, sbb la ni ada sebelah tu Melayu OKB ... perasan lebih ... dugaan untuk Kak G sekeluarga agaknya! :((

Lana~Bulu said...

Wa salam kakG..sabo je lah.. tak kemana pun kalau jiran nak eksyen ni...
lambat laun sedaq lah tu..

Lana~Bulu said...

Best kalau dapat jiran yg baik kak Erna..

Lana~Bulu said...

IM..hmmm..rukuk selamanya..hee

Lana~Bulu said...

Wa salam kak Yam..setidak2nya jiran mesti terasa dgn sikap yg sebegitu kan..

Lana~Bulu said...

Maksu Nida..memang betoi2 sinis...hmm

Lana~Bulu said...

Sekilas pandang memang macam nak cari gaduh..tapi yang lagu ni tak boleh dilayan...kan kakcik

Aanas said...

Salam tuan lana,
hihi, itu simbolik nak bagi tau dia tak suka kat jiran dia.. hehe.. jiran tu tak leh marah, sebab tu kan seni..

dapat jiran yang baik2 ni memang satu rahmat.. kita sebagai jiran pun kena pandai mainkan peranan .. :) satu yang saya belajar dari adab berjiran ni, lidah memang kena jaga, kalau tak boleh huru hara...

ikan emas said...

nasib jiran sebelah IE tak buat macam tu..
kita pun tak sampai hati nak buat design macam tuu wpun ada byk pokok...kreatif terlampau !!!

Lana~Bulu said...

Wa salam..Aanas..
kita jangan hanya meminta jiran saja yg berbahasa..sedangkan kita tu jiran gak kan...masing2 kena timbal balas..

Lana~Bulu said...

Kalau ada yg amacam tu ..kita kan jalur gemilang jelah kat bontot replika tu..hee
boleh ke..
ish3..kang perang lak jadinya..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

susah nak comment sebab memang seni habis

Lana~Bulu said...

Kelu lidah ye BS..hee

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

naikkan tembok !

LiNda said...

hahahahaa

cantik plak tuh !

cha said...

hahaha... ini tanda jiran tak suka sesama jiran.

cikmanggis said...

salam..pertama kali singgah..hehe agaknya pakcik yang cekak pinggang tu ada buat salah sebab tu ada orang toggeng punggung kat dia hehe..sabar je lah:)

secangkir madu merah said...

sungguh kurang sopan si jiran itu...heheheehe...

ana said...

hahahaha...memang melampau!

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media