Tuesday, September 21, 2010

This is not "6 JAHANAM.."

Penagih dadah Terengganu meningkat 1,366.67%
Apa nak jadi nih...???
Dok nak senang lenang lagi..?
Dok nak bercakau lagi ttg wang royalti dah jadi wang Ehsan..??
Dok gah lagi dengan pertandingan kapal layar antara bangsa..??
Masih lagi nak berseteru ttg masalah dalaman pertadbiran negeri..??
Apa guna pembangunan setinggi langit sekiranya para belia harapan bangsa
menjadi bangkai bernyawa..??
Apa ertinya project mega sekiranya yg mengaut keuntungan adalah kroni dan yg mengganas mendapatkan
ubat ketagih adalah anak2 buah kroini juga..?
Hidup sekadar menjadi pak turut dalam meneruskan kehidupan..dan kesinambungan
pemerintahan bangsa sendiri..?? sampai bila kita sanggup melihat kesinambungan berterusan diatas kemusnahan bangsa sendiri..
Suatu ketaka dulu bila ada usul dari majlis Ulamak agar penagih2 ni diletakkan di sebuah pulau!
Fuuhh..melenting keluar suara2 sumbang menentang..seolah2 nantinya penagih akan mampos di sana..walhal
kat Pulau JERJAK (tempat penjenayah) tu ..boleh pun stay sampai sekarang..
Inilah sebahagian dari akibat bila kepentingan diri mengatasi tujuan asal menyelamatkan anak watan..
Hmm..maybe inilah hasil dari usaha pemberian jarum?? idea yg teramat bijak!
Ini kisah di Terengganu..negeri lain?
aduuhhh...jahanam lagu niii..

12 comments:

kakcik said...

Siapakah kebanyakkan penagih2 itu? Pastinya anak-anak bangsaku yang begitu dimanjakan dan dibanggakan keMelayuannya.. :(

mohdandmeriam said...

salam lan..makcik sangat2 bersetuju dengan luahan lan ni..begitulah akan keadaannya yg bukan semakin baik tapi menjahanamkan bangsa kita..

Zura said...

erm..mcm2 ragam...hanya pkran yg waras saje dapat mengatasinye..

Lana~Bulu said...

Benar kacik...itulah mejorotinya...hampir 99 %..
teringat kisah candu yg dimasukkan ke negeri china oleh penjajah utk melemahkan mereka ketika itu...kini kita ....

Lana~Bulu said...

Makcik M&M..
pabila 'bukan ahli' diberikan tanggung jawab..maka kehancuranlah jawapannya...

Lana~Bulu said...

Zura kena bantu mereka nih...
dah semakin loghat..

cemomoi said...

orang kita juga yang melepek tu

Lana~Bulu said...

Pasai anak watanlah yg kita dok hingaq ni...kan
apa akan terjadi pada 10 ~ 20 tahun yg akan datang....?

ikan emas said...

dulu kita terkenal sebab ada Pusat serenti..

skrg dah ada sekolah hamil

dulu org kita mengaih
skrg ramai dah jadi keldai terperap kat tempat org..

sedihhhhh

p/s: pulau jerejak skrg dh jadi pusat pelancongan...BUKAN pelacuran

Lana~Bulu said...

TQ..IE,
kena cari pulau baru lah gitu ye..utk depa2 nih..?

DDrfauziah said...

Aslmkm Lan.
Pendekatan paling mudah ialah mereka yg mendapat mandat mesti berhenti bermain politik.
Jika benar ada kesungguhan, masaalah tak akan menjadi barah yg parah!
Ya kan?

Lana~Bulu said...

Ya kakG,
Kalau ada sesungguhan..masakan dalam tempoh masa lebih 50 tahun..keadaan semakin teruk dan haru-biru..?

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media