Monday, September 20, 2010

Kenapa dok Hingaq?

 Solat Jumaat tak cukup jemaah

Bila sesuatu masalah agama diperbincangkan dimedia masa..
Elok ka? bukan kah baik sekiranya dicari jalan penyelesaian dgn bawak berbincang..
secara 4 mata..(dua2 pihak lah)..
Pihak Majlis agama kena turun padang laa.. beri penerangan
Terima aduan ..kenapa? pasai apa ? lagu mana? yg boleh jadi lagu tu...
Perbincangan tu biarlah dgn hikmah..(hee macam nak ajaq itik berenang lah pulak)
Bertujuan mencari alternatif..bukan nak kondem mana2 pihak..
Kena akur pada sebarang hasil perbincangan .. antara yg mengamal dan ahli ilmu..
Pasai ..masing2 ada alasan yg tersendiri..
p/s- hhmm.. jalankan hukuman sebat je sesapa yg 'saja2' ponteng solat jumaat!
Amacam..? hee..
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

6 comments:

Alimaz-Kembara Terasing said...

hmmmmmmmmm bagus juga cadangan ituuuu....

Lana~Bulu said...

yg mana satu..merotan tu ke..heee
kalau ada usul..mesti ada yg melenting lak nanti haa.

CIKGU ZAM said...

salam
kalau yang sengaja tinggal solat jumaat saya setuju je untuk sebat tu, klu yang sengaja tinggal2 laaa, kasi dierrr raseeeeee ckittttttt, huh......

DDrfauziah said...

Aslmkm Lan.
Minda Kak G tengah laluk - letih. Jadi kurang tajam la pulak ni! :)
Jelas sekali pendekatan pihak2 yg berkenaan di Malaysia kita kurang cerdas & tidak efisyen!
- pasai2 agama pun serupa laa ... bercakap2 ... tindakan proaktif ciput kalaupun ada ... tindakan susulan pun minimal & bengap!
Kita komen banyak pun tak guna juga! Depa balas cakap saja, aksinya tetap minima.
Letihhh!

Lana~Bulu said...

cikgu ZAM...usul sebat peminum arak pun tak terlaksana..hmm..
pasai ada orang gayat kot..hee

Lana~Bulu said...

Kak G...letih sbb banyak hadiri open house kot..hee
Biarpun kita letih dan seperti menyiram air di daun keladi..namun usaha burung kecil yg terbang antara sumber air dan api yg menggunung utk memadamkan api yg membakar nabi Ibrahim patut kita ambil iktibar..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media