Thursday, September 23, 2010

Kenapa kambing atau lembu?

Mengharapkan pagar pagaq mentedaghah padi..
Begitulah seperti kata bidalan yg nak mengambarkan tentang sumbang muhram
Persoalan di sini adalah kenapa mengandaikan seperti kambing atau lembu..??
Kambing & lembu pun kalau boleh nak komplen pasai guna depa..
(mencemar dgn contoh2 yg tak elok ..sedangkan hewan ni beri susu buat manusia)
Kenapakah tidak digunakan babi atau khinzir saja?
Sedangkan pesalah adalah lelaki yg tak boleh diberi perasaan simpati ..pasai?
"tidak beriman orang yg tidak merejam penzina yg dihukum rejam" - tak rejam pasai
simpati tak gitu?
NO...itulah hukuman yg selayak baginya dan baik baginya di akhirat sana sekiranya 'bertaubat'lah..

Hakim bertanya kepada tertuduh yang mengaku bersalah merogol anaknya sama ada dia mempunyai rasa malu atau menyesal dengan perbuatan menjijikkan itu? Tertuduh hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum dan menyatakan dia tidak berasa apa-apaTebakaq hati teman ! Nasib baik buka teman yg memegang merton (hammer) tu.. kalau tidak, kat situ jugak disebat..biaq dia tahu lah langit tinggi rendah..

Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

26 comments:

Alimaz-Kembara Terasing said...

tembak bagi mampos saja org macam tu....

Ummi Humaira said...

salam

mudah2an Allah pelihara keturunan kita semua dr gejala hawaq n kawaq nie .. na'uzubillah

Lana~Bulu said...

Alimaz..
@ hantaq kat Datok Banting tu amacam..??

Lana~Bulu said...

Begitulah UM..kita doakan..
Aminnn..

cemomoi said...

bila manusia dah hilang malu.. malu kat Allah lama dah hilangnya yea

mohdandmeriam said...

salam lan..inilah contoh manusia yg berhati dan berakhlak binatang...patut direjam sampai mati manusia binatang sepertinya..

Lana~Bulu said...

Depa ni bukannya tak malu kat tuhan tapi rasanya tak kenai kot...

Lana~Bulu said...

M&M..kalau direjam..tentu dah surut bah bahana sumbang muhram ni..itulah undang2 yg sesuai pun...

kakcik said...

Bagi mati je pucuk dia tu!

Aanas said...

Salam tuan Lana

takpe. kat dunia dia boleh la senyum ... senyum lahh... senyum lah puas-puass...

Lana~Bulu said...

kakcik..lepas tu kena rejam jugak tu..biar berhenti jadi orang..

Lana~Bulu said...

Aanas..dia senyum tapi kita sakit hati..

Fakhrur Razi berkata said...

hurm
hukum dunia mmg tidak berat
tapi Allah maha adil, jgn ingt kita selamat hukuman penjara
kita selamat selama2nya ;D

luahfikiran said...

SALAM,
MANUSIA YANG BUKAN MANUSIA. TAK ADA PERASAAN. ITU SEBAB DIA KATA DIA TAK RASA APA2.MANUSIA BEGINI PATUT DIHUKUM SEBERAT2NYA. TUNGGULAH BALASANNYA NANTI.

Abi Al-Baihaqi (RKA) said...

salam tuan lanabulu, semoga tuan sihat selalu...
Soalan: Boleh ke nikahkan perempuan zina dgn lelaki zina?
Jawaban: Boleh, kerana memang selayaknya penzina berkahwin dgn penzina...

(jawaban seorang ustaz dlm satu kuliah...)

RAM said...

Salam ukhwah.
Jika tak ada didikan moral & agama yg sempurna, akal pun tak berfungsi dengan sempurna. Maka manusia = binatang juga!

Lana~Bulu said...

FR..hukuman kat dunia boleh selamatkan kes ni kat akhirat..itupun kalau ikut hukum Quran laa..

Lana~Bulu said...

luahfikiran...
puak lagu ni elok kena hukuman rejam batu sampai mati je..

Lana~Bulu said...

RKA..wa salam..
alhamdulillah..sihat adanya..TQ
penzina ni tak leh kawin .
pasai? sekiranya penzina yg dah bernikah kan patut dikenakan hukuman rejam sampai mati dan orang bujang yg berzina kesa sebat dulu baru boleh nikah..

Lana~Bulu said...

RAM..malangnya yg memalukan kita adalah kejadian seperti ini terjadi dari kalangan guru agama...hiisss..

DDrfauziah said...

Aslmkm Lan.
Ikan jerung ke piranha tu?
Dua2 pun memang bedal fatal mangsa!
Lan naik hangin betul la ni? Jangan ikut sangat hati terbakaq ... nanti melecur abis badan!
Ingat, paling dak pun:
- isteri masih perlukan suami
- anak masih perlukan bapa
Hukum Allah SWT nyata & jelas ... pucuk pimpinan bertanggungjawap melaksanakan ... berat tu!
Tapi depa tu pun tak reti2 sbb tak betui/tak habis mengaji ... pasai tu la jadi lagu nih!

Lana~Bulu said...

Kalau boleh bakaq tu mmg dah bakaq dah..tapi hukum menyatakan rejam sampai mati ..
kan kak G?
....bila hati keras dan nafsu bermaharaja-firaun..maka depa candek pulak..

Insan Marhaen said...

agaknya suasana itu ditujukan pada kita yang diluar penghakiman. bukan mustahil akan berlaku lagi di sekeliling kita..

so, tugas kita la tu untuk memastikan ianya tak berlaku lagi...

Lana~Bulu said...

betoi kata IM..tapi kalau kat luaq tu.pukoi dulu lah baru bagi kat polis..hmm

zedmagel said...

Salam Bro Lana Bulu,

SELAMAT HARI RAYA , MAAF ZAHIR DAN BATHIN.

Itu bapak kurang hajaq dan bab.

Lana~Bulu said...

Bro zed..
bapa lagu ni mmg tak layak hidup...

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media