Tuesday, June 15, 2010

Seni dan Mutu

Pada tanggal 13/6/2010 teman sekeluarga telah sampai ke Skudai Johor. Tengahari yg tenang dan santai..sambil pusing2 utk mencari rumah 'anak penakan' di Taman Universiti.
Selepas selesai mengambil lunch.. teman pun keluar utk menjenguk ke Danga Bay..? Sekadar nak lihat suasana.. pantai di negeri selatan tanah air. Sayang... hujan turun ..walaupun tak lebat..tetap tak leh lepak kat tepi pantainya kan.. Anak2 sekadar melihat dari dalam kereta je..
Menghala pulang..jalan lebih 'jem' dari sebelum nya..rupa2nya tiang lampu d tengah jalan yg cantik lagi berhias tu tumbang..patah (lebih dari lima tiang lampu di sepanjang jalan tersebut) ..seolah2 dibuat dgn buluh je.. Kalau tak pun mereka menggunakan 'cast iron' .. Seperkara lagi teman rasa perhiasan di atas cabang lampu tu terlalu 'lebar/besar'/berat ..menjadi penghalang utama terhadap tiupan angin..
Pihak majlis perbandaran kena take action.."biar cantik tapi selamat kpd orang awam"
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

11 comments:

al-lavendari said...

kadang2 nak terlebih cantik hingga membahayakan diri sendiri .. macam orang pakai kasut tumit tinggi yang lebih2 tingginya.

mohdandmeriam said...

salam am..benda2 macam ni kena kuat agar keselamatan semua terjamin..apa akan jadi kalau jatuh atas kereta tak ke ada yg maut nanti..siapa nak tanggung..mak cik setuju biar cantik tapi selamat untuk orang awam.

Ain said...

nasib baik tak timpa keta orang kan.....

bahaya sungguh....

cemomoi said...

yang runtuh tu memberi durian runtuh pada kontraktor

LanaBulu said...

Gitulah PakNgah..
masing2 cuma nak perasan sendiri..hee
lupakan long term effect..

LanaBulu said...

Makcik M&M..memang bahaya..
dan kes nanya saja bila ada yg terkorban..

Ain..ntah lah..masa melintasi kawasan tersebut..hanya ada polis yg kawal keadaan..

LanaBulu said...

Cemomoi..
kroni mania ke...
hee..

Zura said...

erm...cantik tp membahayakan..

Nida said...

Pak Lan.. awat cepat beno turun JB.. tunggu ler Mak Su balik dulu, boleh juga pekena teh tarik kat Pantai Senibong

LanaBulu said...

ha ah ..zura..kadang2 depa pandang sebelah mata je..asalkan cantik..

LanaBulu said...

maksu..
kena laa pi awai..utk buat persedian ..dan raptai ddulu..nanti maksu dan keluarga balik disambut dgn bunga mawar gitu....
carpet merah lagi...hee

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media