Thursday, June 03, 2010

Habuan demam..

Sebagai adik kecil.. perhatian sedikit lebih tertumpu padanya..Gelak-tawa.. senyum-tangis .. berlari dan melompat.. Baru2 ni adik Balqis mengidap demam dan sedikit cirit-birit serta muntah.. Mata kuyu..gerakan menjadi layu..
Hati mana yg tak risau.. nak pi koje pun tak senang.. suasana menjadi suram seketika.. Dalam memujuk teman berkata .."nanti bila adik Balqis 'lega demam' ayah belikan pizza.. "
dan..
Kanada pizza menjadi pilihan kali ini..
Tengahari tu tak de lunch spt biasa.. Makan je yg apa yg terhidang.. Disamping meraikan adik Balqis yg kembali ceria.. Alhamdulillah..
Dikesempatan yg sama diraikan juga hari ulang tahun kelahiran kakaknya..Nurul Izzah (yg juga adalah sambutan hari keluarga iaitu 31 May)..
Semoga semua lebih ceria seperti selalu dan hati pun lebih 'relax' utk pi koje..
p/s - makan..makan dan makan..kenyang lah tu.. TAPI..
teman tetap tak puas ..rasa tak 'kejab' perut kalau tak tolan nasi te-tengahari ni..
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

11 comments:

khai said...

Lan,naluri jd 'org tua' mmg camtu bila anak xsihat. suma jd serba x kena. alhamdulillah Balqis dah sihat..

Zura said...

mmg..makanlah mcm2 tetap nak nasi jgak...bagus selera balqis...nk pizza...

mohdandmeriam said...

salam lan..begitulah perasaan emak ayah bila anak2 tak sihat..happy birthday to nurul izzah..

ch@ said...

ye la, kalo dah tekak melayu tgh hari dgn nasi, mmg akan kekal begitu selamanya kan PakLan?

cemomoi said...

wohhh dah janji pizza mesti terus sihat punyaaa

LanaBulu said...

Ha ah cikgu..
rasa tak tenteram sangat..punyalah kuat kasih sayang kita kepada anak2 kan..cikgu..

LanaBulu said...

Sesekali zura...bukan elokpun kalau dibiasakan selalu..
nanti banyak lomak kata orang nagori..hee

LanaBulu said...

TQ
M&M..serampang dua mata jimat kos..

Betoi ch@..pi mai pi mai ..nak kena nasi jugak..biarpun dgn ikan kering..hee

LanaBulu said...

bapaknya pun teringin jugak tu cemomoi..hee.

TUKANG KATA said...

Alhamdulillah,dah sihat..senang hati kalu begitu..

ye la siapa tak sayang anak kan?

:))

moga keluargamu dirahmati Allah selalu..

LanaBulu said...

ha ah TK..
nama pun cahaya mata..sapa trak sayang anak kan...
binatang pun kalau dok kacau anak dia..dia marah..
tapi manusia yg malang adalah menghasilkan tanpa SAH dan pi bunuh pulak...

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media