Wednesday, June 23, 2010

Alahhai..Takaful..

 Pejabat yg cantik.. kaunter yg senang mata memandang.. pelanggan ada tak sampai 5 orang menunggu..
Tepat jam 12.04pm teman ambil nombor giliran seperti yg diarahkan..
Tunggu punya tunggu..sambil baca news paper..
siap boleh tidoq2 ayam  (mau ada 1/2 jam) lagi...
Sambil dok tunggu .. teman do peghati sikap depa yg bekerja tu.. Yang kat dalam boleh masuk keluar dan memandang 'customer' dgn endah tak endah sahaja..
Kot la nak ambil inisiatif utk bertanyakan apa yg beloh dibantu,, sedangkan kita yg menunggu 'tercangot' kat kerusi menunggu..
Apa..?
Depa ingat kita hanya nak pi kat office depa yg cantik tu utk.. menjadi penonton gelagat mereka?
Melihatkan jam dah 12.45pm.. Fuhhh..api ada sikit jugak..mau naik..
Sabooo..!? ini dah kes mengarut..
tak kan setiap pelanggan nak kena tunggu sampai begini punya lama..?
kalau kena 20 orang yg menunggu..?
nak kena bawa tilam dan bantal lah gamaknya..?
TAK BOLEH JADI NI..!!!
Teman ambil gambar ini sebagai bukti dan hampir pukul 1pm..
Lalu teman dgn nada boring dan meluat melangkah ke depan kaunter dan menunjukkan masa tiket yg diambil tadi...
Maaf cik..(pompuan kat kaunter tu)..cik lihat tak pukul berapa saya masuk tadi..???
sambil memberikan tiket tu..
Apakah pelanggan kena menunggu selama satu jam utk berurusan..??
ini pun saya tak dipanggil lagi..dah 1 jam..
kalau nak ditunggu sampai pukul berapa..???? (nada sedikit tinggi)
begini kan cara syarikat ini melayan pelanggan..???
Saya cuba support Takaful....
tapi kalau begini lah sikap pekerja..!@#@$#@...
memang membosankan..
dari beberapa kaunter yg ada cuma dua sahaja yg dibuka,,
dahlah tu..lambat pula bekerja.....@@#$$%^&&...
Maaf encik..
nanti saya cuba dapatkan bantuan dari dalam .. kata pompuan tu..
Tak sampai satu minit.. keluar sorang utk menyelesaikan masalah teman...
BOLEH PUN....
ADA ORANG PUN....
BOLEH DISELESAI PUN ..
SEKIRANYA SIKAP MEREKA BERKERJA UTK MEMBANGUNKAN SYARIKAT..
bukan sekadar memenuhi masa berkerja sahaja..
p/s- Dalam zaman masing2 bersaing utk mendapatkan pelanggan ..
memberikan perkhidmatan terbaik...
masih ada lagi yg dok lena rupanya..
kesian..

Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

15 comments:

terokai seni said...

bank islam pon lebih kurang cenggitu gak... kita ni nak cari yang halal dan ada ati nak tolong yang ada jenama 'islam' pio (bukan nama bank cina ke omputih tapi ada perbankan islam) tapi metaliti dorang sangat teruk

pnah gak bedal skali satu kaunter bank bila tengok dorang sembang panjang sambil kempen produk kat kaunter.. barangkali member/pelanggan biasa agaknya. saya kata "kalu nak promosi, sila pegi kat meja promosi yang u all sediakan tu. jangan gunakan kaunter sebab sakit ati pelanggan tengok u all gelak-galak kat sini"

Unknown said...

Hati rasa sedih..geram..memandangkan keadaan..
sedangkan kita dok ligan masa...
bukan nak bercuti kat situ..
time lunch pun teman dok gunakan cuma dalam masa 1/2 jam saja..
hisss...mmg masalah.
tapi...bersambung/cemomoi ..

Anonymous said...

salam lan..beginilah selalunya yg berlaku..kalau masa jumpa client nak mula2 jadi ahli bukan main manis lagi..janji itu inilah..
tapi apa yg berlaku sebaliknya..tulah kadang2 malas nak berurusan dgn pihak begini..selalunya melayulah yg begitu..

Acik said...

Salam..
Betul la..saya pun pernah pegi syarikat takaful. Walaupun tak dak sapa2 selain saya saja pelanggan dia, kena tunggu dekat 15 minit juga baru dia nk layan..

Unknown said...

kenapa begitu kak M&M..?
Sampai bila harus begini Acik...?
cuba kita lihat syarikat 'orang lain' ..boleh pulak diberikan layanan yg memuaskan...
dari suku yg sama pulak tu..
fuhh..

khai said...

Salam Lan,
pengalaman sy naik hangin cam Lan kat Pusat Kesihatan. bila dikenang2, lucu pun ada. Sama cam Lan, sy pesakit ptama sampai gara2 xda klinik bhampiran yg buka awal kul 8pagi kat kwsn prumahan baru sy tu. daftar kul 7.55. dipanggil kul 10pg. kat board pbantu prubatan tu ada hadis yg maksudnya lbh kurang bsabar dgn kesakitan. sy siap arahkan supaya hadis tu ditukar dgn surah al asr dan hayati piagam pelanggan. Deme ingat kita ni dtg nk mitak mc agaknya..ha3..

ch@ said...

hah sbb tu la tak berapa suka berurusan dgn kaunter² mcm tu, pastu muka kalo comel senyum tu takpe, semacam je.

Unknown said...

kul 10am baru panggil kak Khai..??
mmg melampau tahap gaban..
agaknya dep yg kat dalam yg sakit kot..
dan patut dirawat..

Unknown said...

Ch@..bukannya slalu pun..
cuma setahun sekali sbb naksambung insuran kereta..
itu pun teman ingat nak alih angin tahun depan...
Terasa sokongan kita selama ini tidak dihargai...
p/s- wal hal kita pi tu nak BAGI DUIT...bukan nak ambil duit..

Nida n' Hanafi said...

mana2 ler Pak Lan hampir begitu... naik kejung dibuatnya menunggu lama2 nih... tu nasib baik Pak Lan tak mengandung, kalau kat hospital tu lagi ler, appointment kul 8, kul 12 tghari baru settle.. nasib baik jer tak terberanak kat situ.. (alamak ni silap topik ker)

Abd Karim MJ said...

Macam nie leh panggil orang buat cover "layanan di kounter" bior masuk tv... bior panazz... sbb kita sebagai pelangan kita ada hak.. kalau kat oversea mesti tak ada hal camghini..

secangkir madu merah said...

cuba gi repot kat karam singh walia tengok...

Unknown said...

maksu ..cakap macam ada isi je nih...
baguslah tu..
tahniah..didahulukan..
welcome home..

Unknown said...

karim mj..
apa kata kalau depa ni pi kerja kat oversea..
ada mungkin ke ..lebih hebat keje depa..atau 2x5 je..hee

Unknown said...

SMM..
KARAN SINGH WALIAH pun akan naik muak rasanya..hee

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media