Tuesday, May 25, 2010

Loghat kalau dah lagu ni...

Ini kejadian terbaharu kat Jamaica.
Kenapa?
Pasai apa sampai lagu ni?
Adakah mustahil terjadi di negara kita?
Kepala perosak (pengedar dadah) manusia dibela? Ini sudah tentu perjalanan kehidupan masyarakat/rakyat sudah menjadi carca merba..
Kalau tidak masakan sampai kepala penyangak dibela sampai sebegini rupa... 
Mungkinkah kejadian malang (ikan2 bilis ditembak dan jerung terlepas bebas) yg melibatkan pihak yg diberikan amanah, 
sejak kebelakangan ini dinegara kita akan merubah kepada carca-merba?
Tidak mustahil berlaku..!
Bertindaklah sebelum terlambat..
Tak rugi sekupang pun kalau memperbaiki kesilapan..
Bahkan dipandang hormat oleh rakyat..

Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

14 comments:

cemomoi said...

harap depa yang pegang amanah sedaq la.. buat kerja dengan ikut iman

LanaBulu said...

makin dok harap kat depa lah yg dok jadi makin haru nih..

Nida said...

mintak2 dijauhkan dari bencana macam ni dah ler... simpang malaikat 44

azieazah said...

Bersultan di hati, beraja di mata...

semua nak kaut tak kira jantan betina..

kuasa dan nafsu tiada beza..

mohdandmeriam said...

salam lan..takut betul makcik kalu jadi macam tu..minta2 yg duk diputrajaya buat tindakan yg bijak agar perkara begini tak berlaku dinegara kita..

Baju Kurung said...

sampai cmtu sekali diorg kat sane ye. jgn la malaysia jd mcm tu..

LanaBulu said...

baju kurung..mmg camtu kat sana..tapi sekiranya masalah yg kat sini dok pandang sambil lewa saja..akan sampai kesini juga nanti..walaupun kita tidak menyukainya..

LanaBulu said...

makcik M*M..
harap2 begitulah kan

LanaBulu said...

kak Azie..
masalah besaq bakal terjadi sekiranya kita tak bijak menyelesaikannya..

LanaBulu said...

maksu..malaikat tu ramai lah..hee

Hanz_Azdi said...

Oh tu berlaku sebab depa takda ISa macam Mess-ia ni...kalau ada ISA polis depa pasti dah dapat benteras subversif seperti raja pengedar dadah, pengikut taksub, pengacau atau pelampau (extremist) dll. Hehehe, alasan untuk halalkan tangkap suspek tanpa bukti jugak la.

Tapi kelemahan kerajaan juga boleh jadi penyebab hingga masyarakat anggap dadah, judi, maksiat semua tu kelaziman dalam budaya setempat. Rakyat jadi tuli, lalai & 'narrow-minded' tak tau beza yg salah & yg benar.

Kelemahan perisikan, kurang pemantauan & ketegasan penguatkuasaan juga boleh jadi penyebab berleluasa gejala tersebut. Moga kita berfikir dgn lebih kritis & insaf & bersyukur kpd ilahi (Allah yg Esa, bukan itu Allah Krutus dsb.. hehe).

LanaBulu said...

TQ..Hanz
Semoga Negara kita selamat dari gejala yg sedemikian..

Acik said...

Salam..
Jika Penguasa hanya pentingkan diri, mcm2 perkara boleh terjadi. Semoga bala bencana tidak ditimpakan ke negara kita..

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Di Msia pun ada juga la - Along & gangster ala-Mafia mmg ambil tindakan lagu tu!
Kes kita lbh kpd ramai rakyat yg bertoleransi tinggi atau tak peduli!

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media