Monday, February 01, 2010

Sepit !??! hhmmm..

KAKI tersepit eskalator: Seorang wanita menemani anaknya yang berusia tiga tahun ke hospital selepas kaki kanak-kanak itu tersepit pada eskalator (gambar kecil) selama sejam di sebuah pasar raya, dekat Bandar Utama, Damansara, semalam. (berita lanjut)

Berita mengejutkan? tidak!. Menyedihkan dan simpati? ya!.
Malang tak berbau tapi boleh dihidukan..? Berhati-hatilah.! looking in advance. 'Ngam'? ntah..!
Apa yg ter'sepit'..? Ramai yg nampak kan..? Simpatikah anda..?
IsyaAllah kaki budak tu akan selamat dan sembuh dgn segera.
Namun emaknya yg tersepit tu lagu mana?
Tersepit antara berhias utk suami atau tatapan awam..?
Si-suami tersepit antara sayangkan bini atau berbangga dgn bini..?
Bahkan tersepit antara takutkan bini atau akur suruhan dan larangan Tuhan..?

Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

14 comments:

rosnanie said...

salam

sebab tu selalu diingatkan supaya berhati2 semasa menggunakan escalator ni, mcm2 boleh jadi

Mybabah said...

Salam. Pesanan yang mantap daripada LB. Satu peluru kena dua musuh. Saya lebih simpati isteri yang tersepit kerana untuk menyembuhkannya agak lama.

Hamzah Abd Hamid said...

saya suka makan kuih sepit dan juga gulai ketam terutamanya kat penyepitnya.

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,

Anak tersepit, mak tersepit, yang parah ayahnyalah...

NURA said...

salam sobat
kaki anak tersepit exalator ,,,sangat memprihatinkan,,seharusnya orang tua selalu berhati-hati menjaga anaknya.
trims Bang Lana,,atas ziarahnya ke sana.

siti murni ishak said...

Salam...

kesian si cilik yang tersepit..escalator ni mmg byk bahaya nya.
mak tersepit cara lain...

Nida said...

Anak tersepit kaki.. mak tersepit 'toot'...

Pak Lan, adik saya pernah tersepit tangannya kat eskelator.. kena 2 jahitan di jarinya

shaniza said...

Salam..
Banyak yg tersepit disebalik gambar anak yg tersepit kaki ni...
Org lelaki yg menengok gambar ni tak rasa 'disepit' ke? Seksi maknya tu!

Abg Din said...

tak bole dipercayai jg tangga ne ya...

LanaBulu said...

Betoi kata rosnanie..

Babah..amacam dia ni..?mesti kena pakai purdah kot ni..hee

pakNgah..sedap hisap penyepitnya ke ..hee..sedap gulai tu...hhmmm..

Gitulah yg payah jadi ayah tu kan..LL

Malang tak berbau ..nura..

SMI..kesian kat maknya tapi simpati dgn anaknya..abahnya??

LanaBulu said...

Maksu Nida.. Adik tersepit tu ..masa bermain2 dgn kakaknya lah tu kan.. hee

Shaniza..tersepit nafas tu..bayangkan lagu mana MAT nak melayan dalam van ambulan tu..kan payah nak buat koje tu...heee
Silap2 tersalah balut jadi kang..hhmm

Begitulah adanya bang din..buatan manusia..

zedmagel said...

Salam Saudaraku Lanabulu,

Anak-anak mesti dikawal oleh penjaganya walu dimana-mana tempat awam, untuk keselamatan.

Mak Su said...

kesian tgk anaknyer :(

LanaBulu said...

Mmg tak boleh alpa zedmagel..peralatan..persekitaran dan penyangak..zaman huru-hara gamaknya la ni..

Mak su..kesian lagi si-hubby nya tu..hee
terpaksa berkongsi dgn orang lain...hiisss..PANTANG!

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media