Tuesday, February 02, 2010

Memang berbaloi..

10 tahun mangsa dan pemangsa bergelomang dgn noda dan dosa..
Sesudah diketahui pegawai atasan .. sekadar buang daerah sahaja???
Inikah hukuman yg sangat setimpal utk 'pelaksana undang2"???
Mudah dan senangnya mereka menyelesaikan masalah??
Kalau beginilah angkara perbuatan .. sampai kiamat pun pihak berkuasa tidak akan dapat mengawal keadaan bencana moral / akhlak yg berlaku dalam negara kita ..
Lama kelamaan laporan polis jadi macam sampah..
Selagi tak ada laporan dalam akbar utama maka tak ubah spt anjing menyalak bukit saja layaknya..
p/s- kerana racun sekole (nila setitik dah tak relevant lagi dah) habis susu satu stadium.. itupun kalau stadium tak runtuh lah!

Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

23 comments:

Hamzah Abd Hamid said...

keadilan yang sebenar menanti di sana. tunggulah !

LanaBulu said...

Benar kata Paksu..kadang2 geram sangat kita melihatnya..

IRIS said...

Dahulu berlaku kes kecurian rumah sewa anak2 dara. Bila buat report, polis kata kes macam ni terlalu banyak, kami kena utamakan kes2 lain dahulu.

huhu

cemomoi said...

negara ini undang-unadang ana yang bikin... letih memikirkannya

LanaBulu said...

IRIS..nak buat lagu mana lagi..? Kalau pukul penyangak sampai separuh nyawa..nanti kita lak yg kena marah..sbb? mendahului kerja polis..hee..malang sungguh
Tak gitu cemomoi..? kena buat undang2 sendiri lagi kot..hee

zedmagel said...

Salam Lanabulu,

Sangat bersimpati dengan mangsa,

Ada tag untuk tuan di blog saya, silah hadirkan diri..Terima kasih.

Me, Myself and I said...

Lepas ini buat repot secara parallel. Repot kat Balai Polis dengan repot kat wartawan (Karam Singh Wali ke - Aduan Rakyat) secara serentak.

Tengok siapa yang cepat bertindak.

Nida said...

Salam Pak Lan...

10 tahun??? Mak oiiii... dah sama dengan saya ngn cik hubby.. tapi bezanya depa tak sah.. kami sah dan berdaftar lagi..hehe

shaniza said...

Salam..
Allah berfirman yang maksudnya;
" Adakah engkau lihat orang yang mengambil hawa nafsunya menjadi Tuhannya, dan Allah menyesatkannya kerana mengetahui (kejahatan hatinya)." Q.S Al-Jaasiah:23

Bila yang berkuasa, menyalahgunakan kuasa....tunggulah balasannya di akhirat nanti.

NURUL IZZA said...

yaAllah..sakit hati bc..
tapi..salah pompuan jugak..sapa suh ikut laki tu? kita ada mahmakah syariah..

wallahua'lam..

nauzubillah..moga2 tidak berlaku pd saya n keturunan.. huhu

p.s: lama xnmpk LB.sibuk ye

rosnanie said...

itulah akaibatnya apabila hati dikuasai nafsu dan iblis makin seronok menggoda

Penguatkuasaan undang2 sekarang dh jadi mcm satu cerita dongeng jer

entah ler, tak tahu nak cakap apa, nauzubillah, semoga tidak terjadi kepada kita dan keturunan kita

abu muaz said...

semua sudah dilanggar sekarang ni tuan.Undang-undang dah jadi undeng-undeng.

LanaBulu said...

PakNgah buannya paksu..tersyasul..

Kita semuanya simpati Zedmagel..tapi 10 tahun tuuu...
Sampai gugur lebih dari seminggu tu...payah2..lagu ni..

MMsI..tenti Karan Singh tersenyum sinis melihat gelagat..

Begitulah Nida..
Nafsu dan hawa serta setan mmg suka daging yg busuk..
teringat peristiwa israk dan mikraj Rasul SAW..

Shaniza..depa tak nampak..lagi..atau saja buat2 tak tahu..

Izza..ha ah..kan bertepuk sebelah tangan walaupun berbunyi tapi tak ada irama..siap ada pusat/markas service tu..hee

Harapan kita sangat besar utk anak2 kita rosnanie..

Abu Muaz..kalau jadi udang kepal ..boleh juga dibuat belacan ..tak gitu..hee

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Lana, boleh ka boh susu dlm stadium? Habeh meleleh keluar la ..
Apapun, Kak G dah mmg tak larat nak tgk & dgr sandiwara depa, tp nak buat lagu mana lg? Kita cuma ada kuasa mengundi setiap 4 - 5 tahun sekali .. tu pun majoriti org terus bg kuasa kat depa juga. Tak boleh nak buat apa & kata apa lg la.
Kita wajib terus saja urus diri & keluarga dgn baik berteraskan Wahyu & ajaran Rasullah .. kena selalu doa minta tolak bala .. Kan semua manusia akan diadili setimpal perbuatan di Padang Mahsyar nnti.

LanaBulu said...

Kak G,
Padang masyar adalah pasti..namun la ni pun telah pasti..
adakah kita sekadar memancang dan mengeluh dan berlalu begitu sahaja setiap 5 tahun..?
melangkahi alur bersama onak dan noda....kotoran terpalit juga..

DDrfauziah said...

Lana, Kak G mai lg nih, nak tgk komen Lana pulak :)
Hmmm, Kak G mmg malaih buang masa dgn depa. Kak G mmg tak ikut rentak depa, tak dokong manipulasi depa, & tak termakan dgn propa depa juga .. tp masih cuba kenen2 juga la sekali2 bila terserempak dr kalangan depa tu kerana itu masih juga kewajipan sesama Islam kan .. Dlm ajaran Wahyu & sunnah pun kita tdk sekongkol selagi kita kuat dgn akidah & prinsip serta sekurang2nya dpt menangkis dlm hati. Insya Allah kita tak terpalit.

Hanz_Azdi said...

kasihan mangsa...kalau dah gitu keadaan kita kena tolonglah selamatkan dia, moga dia balik ke pangku jalan yg benar & diredhoNya.

Polis? hmm...Walau byk kes polis kira ok ler, ada juga kes memang kita sakit hati dgn kerenah polis ni.

LanaBulu said...

Benar kata2 ka G tu..teman terima
Makasih..

Hanz Azdi..selamat datang teman ucapkan dan sebarang teguran adalah dialu-alukan..
Itulah asam garam dan cuka akhir zaman..gamaknya kan..

anakmuaallaf said...

Salam sahabat,
Pedas n3 kali ini.Saya sokong.Akhbar lagi berkuasa dari penguatkuasa.

ghimau said...

Salam ziarah dari ghimau :)

LanaBulu said...

Tu yg payah AM..
Sebilangan membuat sial habis semua terpalit..
Malangnya..sahabat baik teman pun ada yg koje polis jugak...
problem2...

ghimau...TQ kerana ziarah..
I'll visit U later.. kata member teman!

DDrfauziah said...

Aslmkm Lana.
Patut laa tak nampak .. Ni tgh cuti & duk pugaq laman ka?
Kak G suka la tgk perubahan laman Lana .. pasai apa tau .. laa ni graphik tambahan2 tu dah berat duk belah kanan, jd tak silau lawan cahaya di mata .. betui ke lagu tu .. tah laa .. apa2 pun tak apalah, Kak G mmg suka :)
Selamat bercuti & meneruskan apa juga yg sedang dilaksanakan.

LanaBulu said...

TQ,,kak G
Sebok tu mmg sebok ..koje lah katakan.. Baru2 ni alhamdulillah ISO audit dah sattle..semuanya ngam!
Ttg laman ni pun ada yg tersirat sebenarnya..hajat nak tukaq lagu lain tapi cari tak jumpa .. dan melihatkan perjalanan undang2 dalam negara sekarang ni..so teman pun rasa berkenan pula dgn colour ni..
TQ di atas sokongan moral kak G tu

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media