Wednesday, January 06, 2010

Tembok.. buatmu Terowong

Anda semua sudah tentu terbaca berita ini..
Apakah pendapat anda semua ttg situasi tersebut..
Sempadan sudah terbentuk lama..
Tembok pun sudah terkepong buat GAZA..
Kini tembok sempadan baru pula di'tanam' merentangi sempadan ..
buat menyekat laluan bawah tanah..
Sumber perhubungan 'hayat' buat saudara kita di GAZA..
Mesir adalah saudara sebangsa dan seagama...?~!&??

Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

12 comments:

cemomoi said...

sedih tul nengok nasib sedara kita di sana dan tak paham dengan sikap diorang... apa pon seperkara yang kita kena tahu yahudi dan arab ialah adik beradik pupu, perangai sama aje keras kepala

kakcikseroja said...

:-(

anak muallaf said...

Salam LB,
Dulu ada jemaah ajak pi sana buat kerja amal..saya tolak pasai saya ni jenis artis airmata.Saya tak boleh tengok penderitaan orang lain sat lagi saya ghenggah sama.
Ada sahabat tu balik cerita memang sedih.Yahudi ni...macam tak dak hati perut langsung melihat penderitaan umat Islam.Depa buat umat Islam ni macam "kucing korap".
Insyaallah Islam akan menang juga.Yang penting kita kena berusaha untuk menuju kemenangan itu.

Mybabah said...

Salam LB. Sebenarnya membuat kesimpulan bahawa saudara Islam tidak memperdulikan saudaranya lain adalah silap. Keputusan membuat dan meneruskan pembinaan tembok dibuat oleh beberapa kerat pemimpin tertinggi yang lebih yahudi dari yahudi. Saya pasti jutaan umat Islam Mesir menentang perkara ini. Semua ini berpunca daripada kehilangan kuasa Islam. Hal yang sama akan berlaku di Malaysia, jika kuasa Islam hilang. Wallahualam.

rosnanie said...

salam, betul kata babah, ini semua sikap manusia yang lebih yahudi dari ayhudi sendiri. Insya Allah, kalaupun kita tidak mampu menolong dari segi tenaga, insya Allah doa kita sntisa brsama mereka

al-lavendari said...

sejak zaman sahabat lagi umat Islam tidak berperang kerana ugama. tapi berperang kerana kuasa atau politik ! begitulah hakikatnya.

Zura said...

susah bile sesama bangsa xbersatu...

LanaBulu said...

Ye lah cemomoi kan satu tokwan Nabi Ibrahim..tidakkah begitu?

Sedihkan kakcik..

Am..jgn sekali menyalahkan yahudi atau musuh..pasai apa lagu tu?
mmg dah kerja buat musuh/yahudi adalah memusnahkan umat Islam..semuanya terletak kpd kita sendiri dalam menangani semua permasalah ini..benar seperti kata babah..tu

Rosnanie pun setuju dgn pendapat babah tu..dan adakala pemimpin arab tu sendiri lebih garam yahudinya demi sekilas masa menampuk tahta tu..

Ye lah al-lavendari..bila kuasa menjadi keutamaan..beginilah hasilnya..

Zura..bangsa2 hanya akan bersatu bila berpegang dgn agama Islam yg sebenar..

azieazah said...

Malang bagi mereka tetapi tuah bagi setengah orang.. Orang yang kejam

LanaBulu said...

Ye lah Aziezah..tak terlepas depa2 tu nantinya..
namun pada pencinta syahid..tentunya mereka bersyukur ...SubhanaAllah

abu muaz said...

israel dengan palestin negara mana yang wujud dulu? kuasa VETO di PBB milik siapa? Tak adil menuduh bahawa sejak zaman sahabat lagi mereka berperang bukan kerana agama.Hati-hati membuat kenyataan.

LanaBulu said...

Abu muaz..Palestinelah bermulanya wujud..tapi kini kuasa veto dimiliki oleh negara USA yg didalangi yahudi..harap maafkan yg tersalah menulis dan terima kasih diatas teguran yg ikhlas diberikan..
Semoga kita semua bersama hidayahNya ..forever !

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media