Thursday, January 07, 2010

Ibu Ayam @ Bapak Ayam ?

Berdasarkan 'fenomena' di bawah..
Apakah yg terjadi dan sepatutnya terjadi..?
Apalah gamaknya.. ungkapan mereka ye..?
Hiasan di atas maybe ada kena mengena dgn yg hidup maupun yg dah mati..
Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

20 comments:

Mybabah said...

Salam LB. Bapak ayam berkata dengan amarah yang teramat sangat kepada Ibu Ayam, "Gajah jantan mana yang telah meniduri kau, katakan dengan segera. Biarku patah-patah belalainya". Sebelum sempat Ibu Ayam menjawab, Gajah jantan pun muncul. Bapak Ayam terkedu dan membiarkan sahaja Gajah jantan membawa Ibu Ayam berlalu pergi. Sekian.

a kl citizen said...

assalammualaikum

wah .. patutlah bapak ayam marah...

anak muallaf said...

Salam LB,
Inilah masalah sosial di Malaysia ya..

C L J said...

Kalau benar ibu ayam itu sedang menerima penurunan benih dari bapak gajah pun payahlah untuk kita nampak; kerana terlindung oleh serban dan jubah. Gitu ke ?

Fyzal said...

funny, sarcastic and cynical. :)

shaniza said...

Salam..
Hebat ibu ayam tu...badan kecik selera besar!

IRIS said...

Salam Mr LB,

Hehehehe.

Alahai si ibu ayam melahirkan bayi si gajah pula.

Bapa ayam kena simptom depression memikirkan keturunan moyang sebelah mana ada gen gajah.

:)

rosnanie said...

salam, sangat kena mengena dengan fenomena yang berlaku skrg. Dulu kalau sebut curang, mesti orang lelaki jer, sekarang perempuan pn sama naik. Banyak kes yg tersiar di akhbar menyebabkan ramai yg beristighfar. Bagi saya perempuan macam ni, cerai kan jer wpn masih syg.

al-lavendari said...

"telur gajah mana yang kau curi ni .. baik kau pulangkan cepat" herdik si ayam jantan.

abu muaz said...

bapa ayam jangan salahkan ibu saja?

Zura said...

hehehe...sikap ambil mudah terhadap hukum agama...inilah jdnye...

LanaBulu said...

Babah..hhiiisss..takkan gajah tu selera kat ayam kot..hee
p/s- gajah mean power kan..!

AKL..bapa ayam tu dah naik minyak..hhmm

AM..kiasan tu kena jugaklah ..

CLJ..Rasanya tak begitu..hhmmm..

Fyzal..tersirat dan menyurat

Shaniza..selera besar..? Kesian ibu ayam tu..

LanaBulu said...

Iris..tersalah cari sala-silah tu nantinya..hee

Rosnanie ni..mesti seorang yg tegas..sekiranya ada usul poligami..hee..alamat!!!

Al-lavendari..perbualan yg menghampiri maksudnya..

Kena muhasabah..gitukah abu muaz..?

Zura..begitulah kesimpulan...

Beginilah keadaan bila mana sesuatu yg menyalahi adat..Ketua atau yg berkuasa dgn mudah menyalahkan tnggungannya..
dgn mudah meletakkan kesilapan tu atas pundak orang lain..
Sepatutnya kena relax..dan lihat satu persatu..sebelum membuat pendakwaan..
Lihatlah Ekor ayam jantan tu pun dah mencarik adat warna ayam jantan..heee

secangkir madu merah said...

aku rasa ibu ayam kena fitnah ni...sepatutnya bapak ayam kena selidik dulu jgn main serang je.. ini mesti kes cemburu buta...entah2 bapak ayam yg ada skandal lain...nak menutup kesalahan diri sendiri..nak menyalahkan ibu ayam pulak...

mana tau telor tu ibu ayam tu tolong eramkan?

LanaBulu said...

Ha ah kan..secangkirmadumerah..
kan ada ayam yg eram telor itik dulu2 kan..
Tapiii..
Gajah tu mmg ada telor namun tak bertelor..hee

siti murni ishak said...

yes, the other way round...bapak ayam tak leh buktikan pun anak gajah tu mak ayam punye...hihi.

LanaBulu said...

Ha ah..kan CT
nak kena ada saksi lagi gitu..
Tu laa..lain kali ..apa2 hal nak kena bincang dgn hubby tu..jgn pulak nak buat suprise konon..lastly jadi lain...hhee

Nida said...
This comment has been removed by the author.
Nida said...

"Kan aku dah kata jangan bertelurkan anak gajah.. lain kali bertelurkan kepah, boleh kita masak rendang!!!!" marah si jantan.

"Ala honey ni, cuba ler kita masak rendang gajah pulak.. apa salahnya mencuba, mana tahu lagi sedap" balas si betina.

"Hmmm.. betul juga idea tu.. hah, pergi rumah Pak Lan sekarang, pi curi serai ngan daun limau purut kat belakang rumahnya... kita masak sekarang! Tapi ingat buah pelam belakang rumah Mak Su tu jangan dikebas..."pesan si jantan.

"Ok... Honey I pergi dulu ye" si betina berlalu pergi sambil tersenyum...hahahahaah

LanaBulu said...

Nida..mmg pandai bersendiwara..
good idea.. tapi pelam tu disimpan utk 3 bulan jee..hhmm

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media