Thursday, December 24, 2009

Soalan CepuMas 2009

Bertenang..Lihat dan belek elok2..dan jawab soalan di bawah. Photo yg sama cuma 4 posisi berlainan. Kos pembinaan bernilai jutaan.. bukan Yen apatah lagi Rupiah tapi RM. Apakah nama kediaman ini dan siapakah pemiliknya?
A - Pusat Tahfiz Al-Quran .
B - Pusat anak2 yatim dan fakir miskin.
C - Istana Putra Raja.
D - Mahligai Pemimpin berjiwa rakyat.
E - Singgahsana milik Jutawan Bali.
F - Semua di atas salah (Nyatakan jawapan anda secara bertulis).

Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

17 comments:

Nida said...

Fuyoooo... ni dah macam peksa SPM pulak.. SPM pun lagi senang..hehe

Boleh pilih 4 jawapan tak.. saya nak pilih sama ada A atau B atau D atau F..hehe

ch@ said...

saya pilih D, sbb kalo A-kolam renang tu memusykilkan, B-lbh kpd bentuk skolah kalo bsr, C-ada pagar cantik, tapi dlm gmbr pagar biasa je, E-mesti ada reka btk t'sendiri.

apapun...bersyukurla dgn apa yg kita ada skrg :)

Wanita Itu said...

D...hehe..

rosnanie said...

saya pilih D dgn yakin nya

p/s ni yg bernilai 24 juta tu ker?
best kan jadi pemimpin?

azieazah said...

Saya jawab secara bertulis, tp info cilok.. hehehe

Rumah banglo yang bernilai RM24 J, milik Bekas MB Selangor...

Memang orang2 Selangor kayo kayo kan? kan?

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,

Tak bestnya dapat rumah sebesar ini, tak tau mana satu bilik nak duduk, penat mengemas, menimbulkan riak, membazir, bla bla bla.

Ni saya rasa rumah pemimpin berjiwa rakyat...

mamai said...

itu mahligai pemimpin yang berjiwa laknat

Zura said...

bkn khir toyo nye istana ke tue...rase2 cm pnah dpt gmbar nie...

Mybabah said...

Sokong Mamai. Mahligai pemimpin berjiwa "laknat". Tak tahu apa nak kata apabila orang Melayu pilih dia balik masa pilihan raya akan datang...

siti ajar bt yaakob said...

sokong babah...sebab babah pandai menilai...kan babah kan...

abu muaz said...

mungkin enjin jet yg hilang tu tersimpan di situ. mungkin,mungkin....ah tak mungkinlah.

shaniza said...

Salam..
Kalau jawab A dan B tentulah auta..

Saya kunci jawapannya...D.

LanaBulu said...

Tahniah..semuanya memberikan jawapan yg tepat dan komen yg menykinkan . Walaupun masih ada yg malu2 utk menyatakan jawapan yg dkehendaki..berhati-hatilah tu..Maybe merasakan masih diperhatikan..hee
Itulah duit kita..
Itulah duit rakyat..
Kita berhak menyatakan ketidakpuasan dgn sikap banyak gelintir pemimpin yg hanyut dalam dugaan kemewahan..selama mana diberikan masa dan kuasa utk berkhidmat pada rakyat..
Mulut dan pena yg bersuara dan menulis adalah lebih baik dalam ertikata menyayangi pemimpin hipokrit demi 'kemaslahatan' di SANA nanti.. dari yg berdiam dan bersama beronak dalam kancah penyelewengan amanah yg diberikan.

NURUL IZZA said...

sedihkah? xpe, diantara yg utama dipanggil di SANA nnt, para hakim , paraPEMIMPIN.

soalan itu mgkn jawapan C, D atau E.wakaka

LanaBulu said...

Mmg sedih..Nurul Izza..
Apa tidaknya..
Mereka hidup dalam berjuta kemewahan namun rakyat mehran masih kais pagi makan pagi bahkan yg terpaksa mengikat perut pun masih ramai..
Jawapan yg diberikan adalah betul tapi..
yg paling tepat adalah D & E.

shazriena said...

ala lana, baru nak jwb jwpn dia d hehehe. istana putra raja pun x mcm ni. bertuah jadi pemimpin ada rumah besar siap ngan kolam renang.

LanaBulu said...

Tapi jawapan yg diberikan SPR adalah A, B & C bukan D...hee
Semua ini akan dipersoalkan di SANA nanti kan shazriena..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media