Monday, December 07, 2009

Hhmm..pisang

Menjenguk ke pasar tani dihari minggu mmg relax .. Disamping dapat 'kebanyakkan' barang fresh ..dapat juga menyumbang 'pengaliran' ekonomi anak watan.. Menjenguk ke satu gerai menjual buah2an..Haa ! nampak cantik pisang emas tu. So .. ambiklah dan timbang..sedang dok timbang tu terpandang lah pulak pisang yg lebih besar dari pisang emas dan berwarna light maroon. Tanya pak cik penjual tu..Pisang apa nih? Dia beritahu dan siap potong beri 'try rasa' ..hhmm.. Terus tukar je dgn pisang emas tadi tu..Harganya cuma RM2.50 je sekilo. Anda tahu dan kenal serta pernah rasa?
Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

10 comments:

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, nih pisang udang kee en Lana..buat kodok sedap ni, buat kek pun boleh....

mamai said...

apa ke nama pisang tu....macam pisang raja ajer

azieazah said...

Nak gak tahu apa nama pisang ni. Oleh kerana saya tidak berapa minat pisang (saya hanya makan menu pisang yg tertentu saja)... saya tak tahu banyak nama pisang...

Pengembara silam, said...

Ni pisang udang..aku dok tanam kat sekolah,belakang bengkel KH..

anak muallaf said...

Salam,
Tengok pisang ni kala dia macam pisang rebuih makan dengan nyok kukoq..Kita orang Kedah saja kut yang ada menu macam ni..Nyoq tu guoi dengan gula campoq garam sikit.Hidang dengan ayaq kopi kampung panas..sedapnya....hujan-hujan lagu ni tak buleh pi bendang, tak buleh pi motong..makan pisang rebuih la kita..

Tapi pisang dalam gambar tu pisang udang rasanya..betui dak?

azieazah said...

AnakMuallaf > syok aih dok makan pisang rebuih, sulam ayaq kupi..

dulu mak saya pun dok buat lagu tu gak la, ada gak rebuih buh santan. Masa kecik ada la makan, tapi la ni serupa tak berapa nak lalu plak. Cemuih dah kot...

rosnanie said...

salam, tak pernah tgk dan tak pernah rasa, sedap kot yer

AM (kak Leha) dan kak azie, sedapnyer... lama dah tak makan mcm tu, kecik2 dulu ade ar

LanaBulu said...

LL..Wa'alaikum salam. Ha ah inilah buah pisang Raja Udang..

Mamai & Rosnanie ..Kome berdua ni ..2x5 je serupa teman..tak tahu..Kenal bila pakcik penjual tu habaq..hee serupa je ngan
Aziezah..hee tau makan jee..hee serupalah kita yee..

Lepas ni kalau sapa2 nak rasa boleh kita pergi cari Pengembara Silam..dia ada tanam..hhmm..

Zura said...

xpnah tgk...apatah lg rase...pisang ape tue...

LanaBulu said...

it's okay..Zura..Lepas ni U akan melihat lebih teliti..kat pasar sana..
InsyaAllah U akan dapat rasa pun nanti..hhmm..Raja Udang tu..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media