Monday, December 07, 2009

Pertunangan KL

Petang 05/12/2009 menjadi saksi suatu majlis mengeratkan silaraturahim dan memperluaskan empayar kekeluargaan abang Adam dan kak Rosila. Tak sangka rupanya puteri sulung yg pendiam ni mempunyai jejaka yg telah terpaut dihati.. Itulah gamaknya kata orang diam2 ubi kot.. Kak Long kena lebih berhati-hati sekarang ni.. sbb orang bertunang ni 'darah manis'.. hee betoi ke haa? ntahlah teman..
Kami semua merangkupi ahli keluaga.. jiran-tetangga.. sahabat-handai dan rakan-taulan jauh dan dekat mendahului dgn ucapan tahniah buat kak Rosila dan abang Adam sekeluarga. Didoakan agar majlis 'mendirikan masjid' dipermudahkan dan dipercepatkan Allah swt. bersama kekal bahagia dunia dan apatah lagi di akhirat sana.. Juga mendapat cucu2 yg ramai..

Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

24 comments:

rosnanie said...

Alahai, manisnya senyuman orang bertunang, ni mesti sebab berdarah manis kan LB?

Kabasaran Soultan said...

Selamat bertunangan ...
Amboi ,,,
masin sekali senyumannya.

azieazah said...

Setiap insan sudah ditentukan jodohnya, samada hodoh atau pendiam...

Selamat bertunang, moga jodoh dimakbulkan.. aminnnnn...

shaniza said...

Salam..
Semoga Allah mempermudahkan segala urusan dan dipertemukan dengan ikatan perkahwinanan..
Tahniah buat kak long dan tahniah juga buat LB sbb nk dpt menantu sedara.

ummi humaira said...

salam LB
bila dah bertunang tu kena cepat2 le nikah , maklum ler darah manis......
semoga berbahagia

anak muallaf said...

Salam,
Selamat berbahagia.Semoga panjang jodoh.Selamat berakad dan jodoh berpanjangan hingga akhirat.

NJ said...

SALAM LB
selamat la pada yg bertunang..tu la tanda anak dara dah besaq..cek pun sama ni duk seriau la anak2 dah besaq lg duk pulun kena jaga ni..yg sulung nak mula masuk kolej bulan depan..no.2 tingkatan 3..besaq la tu..lg duk perah kepala pikiaq nak jaga lebih ni...
sabit tu la kak penin jadi lagu ni..ish pandai no kata kena pi jalan2 makan angin ka soping ka baru baik no...awat mcm tau ja ni??ekekeke...dak la lagu tu..cuma mmg umuq makin byk kot ni penyakit nak mai cepat kot...tu la kena jaga la ni kan..kurang kan manis dalam minuman lebih kan manis dalam senyuman..hehehe

secangkir madu merah said...

selamat bertunang & semoga berpanjangan sehingga tiba hari bahagia...tahniah!

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, Tahniah dan selamat bertunang, semuga dipercepatkan jodoh mereka...

abu muaz said...

seronok ya ingatkan pengalaman bila kita bertunang dulu. rasa macam benar-benar sudah dewasa.dulu bertunang kita tak bawa lagi kesana kemari... simpan je....tapi sekarang !!!!!

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

syok haih...nengok orang bertunang

suwiiiit jer...alahai....

mamai said...

semoga bahagia ke akhirnya

Mawar_berduri said...

Tahniah dan semoga bahagia.. ^__^

DDrfauziah said...

Slm Lana,
Sorry, mlm td ujan dgn guruh petir sekali. Masuk gak ke blog dekat tgh mlm ... akibatnya harini awal2 lg org tefon kutuk2 ... panas juga tempias tu :)
Semalam Kak G dah balas ur komen di blog Kak G sebelum balik keje .. so bila berkelapangan baca di sana la ya.
Ucapan selamat untuk mempelai yg bertunang & Lana sekeluarga juga.

LanaBulu said...

Rosnanie..Mmg manis..sbb tu suka tersenyum sendirian..macam U dulu2 tu..hee buat2 lupa pulak dia..

Soultan..orang cakap manis ..tapi tak pernah lak dok pi rasa ..manis ke..masam ke..maupun masin..hhmm

TQ banyak2 diatas doa sahabat2 semua..Aziezah..Shaniza..ummi Humaira..AM/kak Leha..SecangkirMaduMerah..LipisLady..mamai..MawarBerduri & kak G.

LanaBulu said...

Kak NJ..ye lah , anak2 pun akan membesaq jugak kan..nak pi kemana..tup2 sampailah nanti giliaq depa pulak kan..InsyaAllah
Sebenarnya bukan dok kata kat kak Nj tapi..yg ada kat umah teman tu pun samalah ..hee. lagu tu lah..bila demam!!! Habar saja nak pi jalan..terus bangun..! Tak bunyi pulak sakit ka ..pening ka..hhee

Abu Muaz..mmg syok bertunang ni ..ikut hati mau je bertunang lagi kot..hhee..(cakap pelan2).. zaman dah berubah..kita kena pantau sungguh2 agar depa kenal mana satu lesen P dan mana satu lesen L...

LanaBulu said...

TQ,,YaniePJaya..InsyaAllah giliran U pun akan tiba juga nanti..
Jaga diri(ikutan agama) dan hiasi peribadi..

shazriena said...

selamat berbahagia diucapkan, semoga akan berkekalan insyaAllah. hehe menaikakn semangat nak kawen cepat ni...

Nida said...

Alhamdulillah.... satu ujian dah lepas... lepas ni ujian yang lebih besar sedang menunggu..

Semoga kekal ke jinjang pelamin dan ke akhir hayat... aminnnn

LanaBulu said...

Shazriena.. TQ dan bersabaq..nanti U pun akan sampai ..tak kemana. Jgn lupa jemput kita semua ok..hee

Nida..beginilah aliran kehidupan..manusia dijadikan berpasangan samada secara solo (1-1) atau 1-2, 1-3 dan 1-4. hhmm Tak gitu..? Hee. Kome mesti tersenyum tanda setuju dan akur..

Zura said...

masuk lg satu step...harap2 akan lepas lg satu step..alam perkahwinan... :)

Purple colourlah...cantik...

LanaBulu said...

Begitulah hendaknya Zura..
Purple is virgin colour..

Nida said...

hahaha... amboi... ni klu isteri baca dah sure kena cubit

LanaBulu said...

Hee..hee..tak de ape pe lah..nida..itu hanya seloroh je..jgn bising2..nanti ada yg kena tidoq luaq..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media