Wednesday, November 11, 2009

Parti Burung..

Memang tak terduga sama sekali bahawa masih ada lagi manusia yg berfikiran primitif sebegini.. Entah manusia mati atau dibunuh utk dijadikan santapan pemujaan. Namun apa bezanya dgn golongan banjingan yg membunuh/membuang/membiarkan bayi mati kesejukan ditempat pambuangan sampah, perkarangan masjid/surau atau 'kat mana yg "dan" di negara kita?
Beginilah manusia gamaknya bila kemajuan hidup dikejar..
Kemewahan dan keseronokan hidup tergelincir dari landasan agama..
Hidup sudah tiada nilai2 menghormati sesama insan sekalipun dari darah-daging sendiri (walaupun haram) dan apatah lagi bila sudah bergelar 'mayat'..

12 comments:

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, kemajuan yang palsu membuat manusia semakin lalai dan hilang harga diri...
Kemajuan yang sebenar ialah bila manusia kembali kepada ajaran islam yang hakiki...

kakcikseroja said...

Allah hu Akbar!

manusia semakin hilang arah...

LanaBulu said...

Wa'alaikum salam wbt ..
Benar katamu LIPISLADY..
Ya lah kakcik..Kalau tak beragama mmg akan hilang arah..
didunia dan apatah lagi di SANA..
Semoga kita semua bersama hidayahNya..

abu muaz said...

lebih baik burung-burung ni dari manusia pembunuh bayi dan kanak-kanak.

rosnanie said...

paling sedih tgk bayi2 yg tidak dikehendaki oleh ibu dn ayahnya, tetapi buang merata2. Dh buat dosa berzina, buat lg dosa membunuh. Dh takde mcm belas kasihan dlm jiwa. Sebab tu Allah kat, sekali kita melakukan dosa, satu titik hitam akan hadir dlm hati kita, kalau byk2 dosa? Kn gelap dh hati tu.

Nauzubillah, semoga diri kita dan keturunan2 kita tergolong dlm golongan yg beriman

anak muallaf said...

Salam sahabat,
Saya teringat kata-kata mak saya dulu"bela lembu sekandang lebih senang daripada bela anak dara sorang"
Kalau didikan agama tak cukup jadi macam ayat diatas la..Nak salahkan yang pompuan pun tak boleh kalau yang lelaki pun sama.
Bila dah terlanjur main lempaq saja mana depa suka..nyawa pun depa buat macam sampah..depa tak tau nyawa tu Allah yang punya..
Hangpa berjumpa la di sana esok....

Mawar_berduri said...

salam, bila nafsu menguasai akal...tu yang darah daging sendiri jadi manga.

LanaBulu said...

Burung tu makan je ..abu muaz
Masalah orang sekarang kak rosnanie oooii..payah sungguh..
AM ; benar kata sahabatmu itu..
tambah2 la ni masalah boleh masuk dalam umah..lagi problem..
Moga kita semua terselamat dari dugaan sebegini..
Bukankah begitu mawar berduri..?

zai said...

Gerunnya nak memikirkan perkara2 macam ni..bayangkan yer kalau kita belum mati tapi isi dah diratah oleh burung2 ni..eeii mengerikan.

LanaBulu said...

Entahlah Zai..makin manusia mengejar kemajuan dunia ..masih bertambah buruk pulak perangainya..kembali kezaman batu lak rasanya..

Nida said...

salam

Ibarat haruan memakan anak, anak merana, janin dibunuh..

kemanakah derita si kecil simpati ditagih?..

LanaBulu said...

Nida..Anak kecil kembali ketaman-taman syurga..Mereka yg terlibat akan menanti neraka sekiranya tak bertaubat..
Dunia akhir zaman..kembali kezaman JAHILIAH..gamaknya..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media