Monday, November 16, 2009

10 Orang Lagi...

Masih terbayang kepayahan isteri melahirkan anak hasil percintaan ini.. Sekali pun berada di sisi memberikan sokongan dan ingatan sekadarnya.. Namun memang berat dan terlalu besar utk dihargai dan mmg tak terbalas..
Dikala itu teman membisikkan kepada isteri..'cukuplah setakat ini'..
Bila beralih tahun..datang juga adik barunya.. SubhanaAllah
Sudah 2 tahun berlalu..dgn seorang puteri yg manja dan memikat.. ceria dan terlalu membahagiakan.. Bila meminta Balqis menggunakan nada yg sayu dan seolah-olah merayu serta membisik.. Memang cair hati dibuatnya..
Isteri tersenyum panjang dan menjeling penuh makna bila mendengarkan teman berkata pada Balqis.."Kalau lagu ni 10 orang lagi pun tak paa.."

20 comments:

kuina said...

anak tu rezeki...

tinta kasturi said...

lagi ramai lagi bagus..

anaknya comel!

azieazah said...

Heeeee.. saya suka budak. Balqis yang sangat manis, yang keletah, sangat indah direnung mesti seronok kalu dapat bermain dengan nya..

Ops!

Salam perkenalan.. Bang.. LB..

a kl citizen said...

assalammualaikum

rezeki jangan ditolak..

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Tq 4 visiting n 4 ur advice.
Kak G ni mmg tak berapa disiplin sikit psl makan ni. Tu yg 'reflux' serius jugak. Tak blh buat apa lg, cuma lbh jaga2 saja la.
Ujung tahun ni Kak G bz kerana terlebih ambil kerje ... kerana 'oblige' kawan la ni ... mcm mana pun kena buat jugak la ...
Hmmm, bagus la jika muda-muda tumpukan kepada menambahkan anggota keluarga juga ... anak kecil mmg comel n membahagiakan. Tp Kak G dulu tu lbh tumpu utk sambung pelajaran.

Nida said...

Salam Tuan punya blog:

Rezeki jangan ditolak.. musuh jangan dicari... Setiap anak ada membawa bersamanya rezeki...

LanaBulu said...

TQ..KuIna dan Tinta Kasturi..comel sbb ikut maknye..
Azieazah..bagus dgn sikap lagu tu..dan salam perkenalan..juga
Betul kata akl..rezeki tu pemberian Tuhan kan kak..?

LanaBulu said...

Buat Kak G..kepakaran yg ada tu elok dipergunakan dgn sebaik-baiknya tapi jgn sampai jadi lilin tau tu..
tak pa kak G..semuanya penting..setiap insan ada kelebihannya..
Best kak G..nanti bila dah relax boleh makan nasi kerabu selalu macam biasa ok..
Nida..benar !!! berkawan biar ramai dan musuh tu abaikan dari peta minda..

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, lebih baik kaya anak yang sentiasa menyedarkan kita tentang tanggungjawab sebagai ibu bapa, dari kaya harta, yang banyak malalaikan kita...

LIPISLADY said...

Adik Balqis ni cutelah, geram nak cubit pipi dia, ( cubit sayang )

LanaBulu said...

Rezeki..LipisLady..
Sayang jauh..kalau dekat mmg kena cubitlah budak tu kan..hee

Daud Mili said...

amboi bang...nak tambah lagi nampaknyer tuh...dah bape orang dah??..huhuh...salam singgah..~

LanaBulu said...

Hee..semangat tu Daud Mili..
TQ kerana sudi singgah..

um. masyitah said...

Salam;
Bestnya Balqis nih. hu hu ni yang buat saya teringin ada baby girl pulak ni.

um. masyitah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Fyzal said...

i just smile reading this entry.

semoga Balqis terus membawa bahagia kepada saudara dan isteri.

Fyzals Territory

abu muaz said...

Tuan lana. Tahniah tuan anak niii waktu kecil je yg susah.

rosnanie said...

Salam LB... asyik suruh orang tambah jer, kita tu bila lagi, balkis pun dah besar, mesti dah pandai main ngan adik. Anak2 ramai ni bagus, esok bila kita tua tak sunyi...

LanaBulu said...

Kalaulah boleh gitu um.Masyitah..hhmmmteman pun nak jugak..
TQ..Fyzal..
Susah tapi syok abu Muaz..
Betul kata Kak Rosnanie tu..nak tambah juga nantinya..hee
tapi tak pastilah yg mana satu..hhee

Mawar_berduri said...

Cumilnya........

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media