Wednesday, October 28, 2009

Oohh PLKN !

Tahniah sebab anda didapati tidak bersalah oleh MAHKAMAH. Namun dan yg menjadi masalahnya adalah "kejadian tu" tetap ADA berlaku! Adakah kejadian sebegini dan sewaktu dgnya kali pertama berlaku? Tidak! MAHKAMAH Tinggi Kuala Terengganu hari ini membebaskan dan melepaskan bekas jurulatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN), Koperal Zuki Mohd, 34, daripada tuduhan merogol seorang pelatih program itu pada 2005.
HABIS..!!! Siapa yg tidak bertanggung jawab melakukan 'kerja sial' tu? Tutup kes macam tu saja? (hal ni kena tanya PG) Bagaimana perasaan keluarga & gadis malang tu ? Bagaimana jaminan utk ibubapa menghantar anak2 gadis mereka sekiranya pihak pentadbiran PLKN ibarat 'mengharapkan pagar pagar makan padi'?
Perbezaan Pendapat bukanlah Per pe cah an!

20 comments:

Arif Omar said...

itu yang bagusnya kalau ada hakim-hakim kita buat seperti dalam filem star chambers yang PG ceritakan 3 hari lepas. atau hakim jalanan. Sakit hati PG lihat ia dilepaskan. hanya kerana sebab teknikal. iaitu isu kerelaan si mangsa. itu sahaja. tak apalah. dia lepas di dunia. akhirat di balas juga. tidak pun sehari dua lagi tu mungkin allah balasnya dengan accident mati kot. pembalasan Allah ni macam-macam bentuk. lihat le nanti.

kakcikseroja said...

hmmmmmmm...:(

nobuta said...

dunia2!!

LanaBulu said...

Semasa kes si-mamat tu baru berusia ~29 tahun..
Masih separa matang utk menjadi jurulatih..

anak muallaf said...

Ish..ish.. macam mana nak kata tu..

Nik Amir. said...

Oh dear, oh Dear...Sakitnya hati ini..

Bukan kepada pesalah tetapi kepada Pendakwaan yang tidak berjaya...

Ini buat kerja tak ada mutu.

rosnanie said...

salam ziarah dan selamat berkenalan

a kl citizen said...

assalammualaikum

loopholes dlm sistem perundangan...
yang pasti
doa orang teraniaya akan dimakbulkan

abghalim said...

salam

jangan komen apa apa...
berdoa pada Yang Maha Kuasa

LanaBulu said...

Anak muallaf : lagu mana lagi dah jadi lagu tu..payahh..
Bro Nik Amir : Mmg sakit hati tapi..tak kan setakat tu saja..?
Rosnanie : TQ & salam perkenalan..
a kl citizen : menampakan system kureng sempurna dlm perundangan sivil?
abgHalim : Ye lah kan..komen banyak2 pun bukan mendatangkan apa2 hasil kan..NAMUN dapat juga melepaskan geram yg tersirat dalam perut tu..

LanaBulu said...

PG ! Boleh ke si-mamat tu ditangkap semula atas alasan melakukan persetubuhan haramjadah/zina? berdasarkan pengakuan dimahkamah yg mereka melakukan perzinaan atas kerelaan..kononnyalah..!Dan didakwa semula ataas tuduhan yg baru?

zai said...

Kadang2 benda ni berlaku kerana salah kaum wanita juga..kadang2 berpakaian yg mencabar naluri kaum lelaki..akibatnya yang tak tahan nafsu akan cari jalan utk melampiaskannya dgn cara apa sekalipun..apatahlagi klu berlaku secara dengan kerelaan..macam pucuk dicita ulam mendatang..siapa tak nak kalau dah mengantuk disorongkan bantal..

kalau dah berlaku dgn kerelaan..maunya dua-dua sekali disebat bukan sorang jer menerima hukuman tersebut..

Semoga mereka2 seperti ini akan terbuka pintu hati utk bertaubat sebelum terlambat..

abghalim said...

Salam

Zai

aku baru di kota raya
buka pintu aku dirogol
dijalanraya dibototkan baju singkat wanita bermotosikal
lurah dan alur jeans cawat pendek
blous yang terdedah dada

SALAHKAH aku kalau TERINGIN....?
mujur ayah membekalkan ilmu dan amal
cikgu tatarakyatku terima kasih

cemomoi said...

dunia tak selamat... hari ini anak orang esok lusa sapa tau... ado petuo lain ko nak bagi kito somo ee slamat?

LanaBulu said...

Kita kena berdoa banyak2 ..
Moga kaum keluarga kita semua selamat dari dugaan sebegini..

Nida said...

salam

Balasan akhirat sudah pasti...balasan dunia, kita tunggu dan lihatttt......

p/s: doakan mereka bertaubat kerana pintu taubat sentiasa terbuka buat hambaNya kerana Allah maha penyayang...aminnnn

NURA said...

salam sobat
wah itu yang di borgol,,duaan ya,,
yang satunya nga kelihatan nich,,,
bekas juru latih PLKN ya ?

tinta kasturi said...

salam,

buat baik dibalas baik
buat jahat nanti akan terima akibat
tak sekarang sok lusa..
tak sok lusa
kiamat nanti.

"Jika kamu berbuat baik (berarti) kamu berbuat baik bagi dirimu sendiri dan jika kamu berbuat jahat maka kejahatan itu bagi dirimu sendiri... ila akhir" (Alisra':7)

zedmagel said...

Salam Sahabatku Lanabulu,

Pembalasan didunia bukan bererti si penjenayah selamat diakhirat. Moga balasan yang sewjarnya akan diterima sebagai balasan, mungkin akan dituai diduni ini juga.

LanaBulu said...

Nida: depa ni tak inagt mati kot..
Nura : tq sohabat..lama tak menjenguk..
Tintakasturi : semoga kita semua terhindar dari bala bencana akibat perbuatan manusia2 akhir zaman ni..
Dan benar katamu Zedmagel..teman setuju sangat..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media