Thursday, October 22, 2009

3 Kupang Vs 3 Duit

Kebiasaan lunch time mmg teman baca paper sekadar masa ..dari 'dok langut saja' tu kan.. Tertarik pd satu tajuk yg dipaparkan.. Biar betoi nih..!!! Hati merungut sendirian. Selama ni pun mmg tahu bayaran yg dikenakan Johor terhadap negara seberang tu tapi bila melibatkan Melaka (negeri PG tu) rasanya tak patut pulaklah sampai begitu sekali perbezaannya. 10 x GANDA haaa..!!! Dahlah tu berapa cent sangat sekiranya dibandingkan dgn nilai matawang s'pore yg lebih tinggi nilannya berbanding dgn Malaysia/Melaka ni. ish..ish..ish.. Lagu mana nii.. Adakah patut? Tidakkah ada kaedah lain yg boleh disusun-atur agar lebih memberikan pulangan yg besar kepada Johor dan meringankan negeri saudara dalam Tanah Melayu ni?
Perbezaan Pendapat bukanlah Per pe cah an!

5 comments:

al-lavendari said...

itulah yang dikatakan oleh orang dulu2 - kera di hutan di susukan, anak di pangkuan mati kelaparan !

LanaBulu said...

Benar katamu al-lavendari..
Mungkin ini sebahagian kecil yg dapat diketahui (w/pun bukan semua) rakyat..selebihnya maybe berada dibawab 'tilam OSA'!!! Bila kita dapat tahu? Setelah terjadi seperti kes PBPuteh. ~50 tahun berlalu.. Anak cucu kita akan ****? kerana sikap kita sekarang.

abghalim said...

Sebentar td (23/10/09) anak seorang ahli UMNO cawangan sungai pinang dalam telah diculik dihadaan kedai runcit.
Mintak rakan-rakan iklankan dalam blog masing-masing
Nur fatin binti rohaimey
8 tahun.
Bapa rohaimey bin rohani & Ibu Nor letah binti Dolah
call : 0172309373 & 0136798620

SALAM BANG TOLONG HEBAHKAN..terima kasih

anak muallaf said...

Salam sahabat,
Betul kata lavender.Atau mereka tak gheti bab currency exchange.Atau tau buat-buat tak tau..pelik...
Atau rakyat pun tau tapi buat tak tau juga bila diumpan...

LanaBulu said...

AbgHalim : Budak tu telah dijumpai di Kapar Selangor. Lain kali cuba call no. yg tertera kat dalam tu dulu no.. Anyway TQ lah sbb berniat baik nak tolong tu..Tahniah.
p/s- Jgn suruh anak2 bawah umur pi kedai malam2..(~8pm)/ Malang tu jgn dicium ok!
Anak Muallaf : Bila kita nak sedar?
Bila rakyat nak buka mata benda2 lagu ni haa? Payah laa..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media