Monday, February 20, 2012

Kasih Desaru II

Di tepi pantai ..Desaru .. waktu tengahari.. pekena nasi dgn gula rebung (anak buluh madu)..
Kalau sebut gulai kepala ikan rasa tak serasi..kan
nak sebut kari kepala ikan baru ada uummpp..kan gitu..
Teman memang sangat suka kalau dgn rebong.. lebih2 lagi kalau buat gulai...fuuhh..
Rezeki anugerah Tuhan.. sambil makan..santai.. kat tepi pantai...

Tambahan kepada menu yg ada..Siakap masak 3D..hhmm

InsyaAllah.. sekiranya ada kesempatan di masa hadapan..
kita bertemu lagi kasih Desaru..
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

10 comments:

kasihibu said...

sya suka rebung madu sedap ranggup dan harum

Lana~Bulu said...

memang sedap..lebih2 lagi dari kebun sendiri kan....fresh..

siti murni said...

siakap masak 3d...?hehhehe

Lana~Bulu said...

hee.. U gelak ye Siti Murni...
apa pun gulai rebong tetap menjadi pujaan hatiku...haaa

Nida said...

Pak Lan.. tunggu ambo balik ye, kita piknik ramai2 di Desaru sambil makan mentarang..hehe

Lana~Bulu said...

haaa..mentarang...memang manis..namun manis lagi kalau makan bersama adinda mouri..yg balik bersama maksu dan maksu..nanti..hhee

~~zAnAfAhMi~~ said...

Dah lama tak berkumpul dgn keluarga, masing2 bnyk urusan. Desaru pun tak dpt jejak lagi. Org kelantan pun suka rebung, saya je malu nk mkn.

Lana~Bulu said...

ZANAFAHMI...bagus ada juga orang yg suka makan rebung seperti teman..
Maaf..teman kalau dgn rebung....tuhan saja yg tahu...
bukan malu..heee
malah berbangga...kerana cintanya..
anak2 teman pun bukan semua yg suka makan..haaaa
budak2 laaa..hhmm..

Nida said...

Pak Lan.. org Moari sini ganas2 tau... nak dekat depa pun kecut perut dibuatnya..hehe

Lana~Bulu said...

hee..kalau lagu tu abaikan je lah mouri tu maksu..hee
nanti then yg kena lanyak pulak..huuhh..paraaahh..haaa
Anyway selamat pulang ke tanah ayer nanti dgn selamat semuanya..ok

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media