Tuesday, November 16, 2010

Korban Gantung..

Bukan salah ibu mengandung.. 
 Kontraktor edar heroin dihukum gantung
KOTA BHARU - Seorang kontraktor Kelas F hari ini dijatuhi hukuman gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini kerana kesalahan mengedar dadah jenis heroin, September tahun lalu. 
Kenapalah jadi lagu ni..? Semua orang dok sebok dgn sambutan hari raya qurban.. tapi sekoq ni terkorban dijalan yg sengaja dipilih walaupun dah tau salah lagi haram.. Harus ada simpati? NO!!! Jgn sekali-kali terlintas walaupun sekelumis lalu .. Spesis yg seumpama ini sememangnya tak layak hidup kat atas bumi ini.. kalau bijak pi lah cari bumi yg lain..
Kerana dia berapa ramai anak2 watan terutamanya yg menjadi bangkai bernyawa.. hidup segan mati tak mahu
Kerana dia berapa ramai yg membunuh ibu bapa dan sedara sendiri kerana ketaqih benda haram tu..
Kerana dia berapa ramai anak2 jadi mangsa..berapa ramai para isteri jadi mangsa samada penginanyaan atau HIV..
Kerana dia bertambah kembang mekar cawangan MLM penagih baru dan tegar.. 
Bagaimana dgn jumlah penghuni di pesat serenti dan sewaktu dgnnya..bukan berkurang bahkan bertambah dgn pesat mengalahkan indek pasaran saham antarabangsa..
Mereka ini hidup dgn menghisap darah anak bangsa sendiri selalunya dan menghapuskan tamadun manusia dgn jijiknya..

12 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Sedih sebab dia bangsa melayu..


Tak sayang pada keluarga hanya ingat nak kaya..

ikan emas said...

Salam,

selamat hari raya aidil adha..

sahromnasrudin said...

huhu..itulah balasan untuk pengkhianat bangsa

mohdandmeriam said...

salam Lan..kontrektor tapi perangai macam tu..nak kata tak ada duit,mesti ada kan..ini jenis yg joli n tak cukup duit..baru padan dgn jenayahnya..

siti murni said...

terkorban, berkorban dan dikorbankan...

salam aidiladha n selamat hari raya qurban..

RAM said...

Salam Sdra Lan.
Selamat Hari Raya Korban.
Melayu memang mudah terpengaruh dengan sesuatu/benda yang baru, cepat akur senang tersungkur!
SEDIH melihat mereka mudah ikut iblis. TETAPI tiada simpati!
Kita mesti lebih peka membelai anak kita, supaya mereka tidak leka & alpa.

Nida said...

mak uih.. tu dia, marah betul Pak lan kita ni.. apapun SAYA SOKONG!!!! jangan bagi muka kat depa ni... bagi tali gantung tu je caranya..

Satu lagi nasihat saya, jangan makan banyak daging sangat (maklumlah raya kannn), tak elok untuk kesihatan.. makan mentarang bebanyak no hal...kihkihkih (saja buat lawak nakal)

Lana~Bulu said...

Salam Eidil Adha buat semua rakan dan taulan..
Mana boleh marah maksu nanti kena jual kan3...
Tak marahhh..hee
cuma gerammm je...
p/s-kita terlalu sayangkan anak bangsa...for the future..maksu

DDrfauziah said...

Aslmkm Lan.
Selamat Hari Raya. Semoga terus dirahmati & diberkati. Amin.
Susah betul nak justifikasikan Melayu ... tapi hampir sinonim dengan mahu kekayaan & kebahagiaan melalui jalan pintas - segera & mudah ... langsung mudah terjebak dan rebah!

Aanas said...

nak wat cam mana kan.. bukan tak tahu pepatah melayu, orang tamak selalu rugi.. hah ko, rugi sungguh... nyawa buleh melayang..

ummu said...

salam Tuan from lanaBulu
sungguh bukan salah ibu mengandung
ops tajuk entry ni mengingatkan ayat,"Nikah gantung'

cemomoi said...

jangan cari nahas juga walopon dah tau akibatnya... harap kita tak le terjerumus ke lembah hina kelak

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media