Thursday, October 21, 2010

Cantik tapi..

Suatu petang hari sabtu 2~3 minggu yg lepas.. biasalah jemputan, teman pergi ke Rantau Panjang..
Rumahnya kenalan rapat isteri dan juga bekas school mate-nya yg lama dah tak jumpa.. 
Dalam perjalanan balik kami melintasi sebatang jalan yg ditanam sejenis pokok (ntah apa nama..siapa tahu?) sepanjang jalan tu nampak cantik bila bunga merimbun kekuningan .. 

Memang cantik.. akan lebih cantik dan menarik lagi sekiranya susun galur pokok itu dijaga dgn baik..

Dah jadi tabiat gamaknya.. bila nampak cantik semuanya kira nak petik.. ambik je.. (sikap orang pompuan kot.. hee..) wal hal semua tu nantinya buat semak dalam keta saja.. 
p/s-ada duri2 kecil berhampiran pangkal bunga tersebut.
Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

29 comments:

Insan Marhaen said...

ambil satu cukup le. tapi kena minta izin kat semua orang dulu...

Atikah said...

Salam,

pokok apa tu? sekali pandang cam pokok rambuatn...

Nida said...

Amboi..amboi.. tang petik tu pompuan je ye..

Tang menyunting tu tang lelaki lak, menyunting suri teman hidup daaaa.... hehehe

p/s: betul tak Cha 11/11/11 Pak Lan bakal tambah ahli keluarga baru.. :p

kak Erna said...

cantik tapi berduri ..
memang sifat orang perempuan suka yang cantik..

Ummi Humaira said...

salam akhi LB

Cantik tu kan anugerah dr Ilahi ..
biasa la org perempuan mana yg tak suka pd sesuatu yg cantik .

Aanas said...

salam tuan lana,
ingatkan pokok rambutan.. bunga rupanya.. tinggi tu pokok bunga..

cemomoi said...

tak pnah tengok tapi memang comey

mohdandmeriam said...

salam lan..eh kerantau panjang kelantan ke..eh kenapa tak beritahu..hehe..
bunga apa ya..cantik..

Lana~Bulu said...

IM..diikutkan anak2 mau di ambik sorang satu..hee

Lana~Bulu said...

Atikah..itu bukan pokok rambutan ..tapi bunga berbulu lag utu lah..teman pun tak tau hee..

Lana~Bulu said...

Maksu Nida...
kalau 11/11/11 tu betoi2 jadi...
hiss..idak lee..cukup2 lah tu..bagi peluang kat ch@ dan maksu lak..kami nak relax jab..hee

Lana~Bulu said...

kak Erna..kaum hawa memang istimewa..unik dan vv special...

Lana~Bulu said...

Benar ummi.. naluri wanita mmg sesuai dgn kecantikan mereka..

Lana~Bulu said...

Aanas..rasanya kalau dipangkas lebih rendah tentu nampak lebih cantik dan ceria dgn kekuningan tu..

Lana~Bulu said...

kita 2x5 je cemomoi..pasai tak pernah lihatlah teman buat n3..kot2 adalah mana rakan maya ni yg pakar ttg pepokok2 ni kan..

al-lavendari said...

yang cantik tu selalu benar ada duri kan !

Lana~Bulu said...

Tak pa kak Yam..lain kali kalau nak gi tengganu kelantan temanbuat n3 agar dapat menziarahi 2 family sekurang2nya..

Lana~Bulu said...

Ye pakngah..
cantik dan harum lagi..hhmm

secangkir madu merah said...

bila merimbun macam tu nampak cantik...apa nama agaknya pokok bunga tu kan?... org prempuan ni mmg cam tu kan..nampak benda pelik je nak amik...buat semak rumah je...last2 kena buang...

Lana~Bulu said...

SMM..
Kaum hawa ni berjiwa halus..kan..
sangat special..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam.

pertama kali tengok pokok camtu.

memang cantik..
lain dari yg lain.

Lana~Bulu said...

Samalah kita Azarina..hee baru 1st time juga..pasai tu buat n3 utk kongsikan bersama..

ana said...

cantek2...

Lana~Bulu said...

cantik kan Ana..tapi sampai ke laa ni pun sapa tak tau lagi apa ke nama pokok tu..termasuklah teman ni pun..

TUKANG KATA said...

hahaha...mak saya pun ada tabiat mcm tu jgk,,petik-memetik bunga-bunga cantik bila kuar jalan2, semak dlm kete tu hah..

bukan semua perempuan la pak lan..

kaum adam tak nak join petik-memetik?

:)

Lana~Bulu said...

TK..
Kaum ada kalau dah joint ..bukan setakat petik memetik je ..kalau yg lain pun mamamng akan lebih hebat dar kaum hawa...hee up sikit laa..
kita orang siap ambik benih/batang/dsb.. buat tanam kat umah tu..hmm..

~~zAnAfAhMi~~ said...

saya tau pokok apa ni....pokok bunga 'hutan'..haha...nmpk cantik kalau keluar bunga bnyk mcm tu tp jgn cium kt hidung sb takut lain jadinya..

En LB...saya pun pompuan tp tak semua pompuan suka bunga, saya suka ambik gmbr je, nak tanam? sorry la..

sahromnasrudin said...

perfect ^_^

Lana~Bulu said...

zana..memang asal dari hutan lah pokok ni..kan..hee..

Shahrom:..apa yg perfect tu..hee

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media