Saturday, August 07, 2010

Berjumpa dalam mahkamah

Tertuduh kes dadah meninggal dunia dalam mahkamah
Simpati..
Semoga ahli keluarga bersabar..
Menerima hakikat .. masa di alam dunia hanya setakat tu saja..
Dan seterusnya .. kena berpindah alam lah kan.. yakni alam kubur lak..
Mati tetap tak mati bahkan akan hidup selamanya dgn izinNya..
Cuma .. dalam keadaan Aman atau sebaliknya.. di alam yg lain pulak lah..
Persoalannya:
Kenapa harus hidup kat dunia ni bersama dadah?
Samada membunuh diri sendiri dan apatah lagi mengedar (membunuh orang lain)..
Menghirup kekayaan dgn hasil merosakkan orang lain (terutamanya anak bangsa)
Patukah mereka ini hidup?
Patutkan mereka yg sewaktu dgnnya diberi simpati bila terkena musibah?

Perbezaan Pendapat adalah Rahmat!

4 comments:

TUKANG KATA said...

saya membaca berita tu dan menganggap sebagai ajal ketentuan Allah..

mati itu pasti..di mana2 termasuk di kandang mahkamah..

Insan Marhaen said...

simpati dengan mereka kerana memilih jalan yang tidak diredhaiNya...

doakan muga mereka diberi petunjuk...

Aanas said...

Kalau udah sampai masa dan ketika, kat mana2 pun ajal boleh sampai .. tepuk dada tanya iman, nak cara mana dia datang, cara baik ker cara tak baik kan.. semoga kita semua dijemput dalam cara yang baik. amiin.

Aanas said...

Kalau udah sampai masa dan ketika, kat mana2 pun ajal boleh sampai .. tepuk dada tanya iman, nak cara mana dia datang, cara baik ker cara tak baik kan.. semoga kita semua dijemput dalam cara yang baik. amiin.

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media