Friday, July 30, 2010

Tambah..jgn tak tambahhhh..

Ini sekadar perkongsian je..
Kepada rakan2 yg merokok tu.. takpa.. teruskan..!!!
tanpa anda.. sapa lagi yg nak membantu syarikat rokok kat malaysia nih..
Bantuan anda.. membantu syarikat rokok memberikan bonus kpd pekerja mereka..
orang Malaysia gak gamaknya..
Usaha anda.. membangaun ekonomi negara.. tahniah..
...Kepada sesapa yg biasa2 sehari sekotak..? tambahkan jadi 2 kotak atau lebih..
Tambahkan..tambahkan.. Jgn berhenti..
pasai yg lingkop bukannya orang lain pun..
"Gajah mati meninggalkan gading..
"Harimau mati meninggalkan belang/kulit..
"Hangpa mati meninggalkan rokok ..yg berbaki..
sayang ..kira membazir nih.. So? Dekat2 nak 'jalan' tu pastikan anda habiskan semuanya supaya tak berbaki...
Anda akan dikenali sebagai seorang 'insan' yg cermat.

21 comments:

Fakhrur Razi berkata said...

hahaha mesej nih mmg mendalam =D

ch@ said...

Fuiyooo... dorg ni kebal pakLan, lagi pun mmg itu yg mereka suka. termasukla mrAbi. huhu... lagi mahal, lagiii byk mereka buat stok :D

ninie's corner said...

hahaha.....:P

cemomoi said...

tahniah juga tolong belikan peluru untuk hadiah pada sedara sendiri, orang palastine

khai said...

Lan, susah la selagi xda kesedaran. xtau la napa degil sgt.

TUKANG KATA said...

saya paling anti kalau dia ajak saya mati sekali dgn cara hisap rokok dpn idung saya..

nak mati,,mati sowang la kan?

DDrfauziah said...

Aslmkm Lan.
Ini memang susah bagi penghisap tegar ... depa keteqaq!!! :)
Kata p la apa pun ... mmg tak makan saman ... orang berkelulusan agama pun ramai yg kaki rokok!
Walhal sudah jelas ada fatwa rokok itu 'diluar pintu haram' malah sesetengahnya sudah terus menghukumkan haram! Sikit sangat yg peduli!

(Laa dah nak Maghrib! Ish dok jalan2 lagi! ... so tekad ni dulu!)

Ummi Humaira said...

salam akhi LB...

nk copy info di atas ek...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sapa nak merokok ...sekurang kurangnya rokok jujur... dia kat kotak dah beri tahu dia merbahaya

Lana~Bulu said...

fakhrur.. Kome ni merokok dak? kalau tak berasap tu bagus lah gitu..

Lana~Bulu said...

Ch2..kena buatkan tbung khas utk mr Abi tu..hee
p/s-tabung duit terlebih..hee

Lana~Bulu said...

ninie..hee
ada couple yg smorking gak ke..?

Lana~Bulu said...

cemomoi..teman pernah gak usul pada smorker ni..depa siap menjawab lagi..katanya..
peluru tu dak de mata..bila ditembak terkena kawan sendiri..yahudi vs yahudi..
depa buat lawak kot gamaknya ..

Lana~Bulu said...

Berubah ni nak kena ada azam yg kuat..kesedaran yg benar2 jujur..
demi kebaikan diri sendiri dan orang lain..

TK...kita yg menghidu ni adalah lebih merbahaya dari 'perasap' tu sendiri..

Lana~Bulu said...

kak G..orang ketegaq ni ubatnya boh ghengga sajaa..hee
biaq dia kelupoq...

Lana~Bulu said...

ummi..apa saja boleh ambik selagi boleh ambik..no hal..
semuanya kita berkongsi..demi kebajikan bersama..

Brutalsolo..
nak kena menjadi perokok jujur ke..
haa..

Aanas said...

nak wat cam mana ekk.. udah berbuih buih mulut nih... :)

Lana~Bulu said...

Aanas..maybe kena ubah kaedah tu...
tapi...
nyah lah..payah juga noo..
coobaaann...

Aida Ali said...

Saya tak suka bau asap rokok. Boleh pening dibuatnya.

Lana~Bulu said...

Memang tak menyenangkan utk yg tak merokok ni..tapi depa yg berasap tu..selamber je..kan..
TQ Puan Aida pasai menjenguk kelaman teman nih..

al-lavendari said...

saya bukan perokok dan tidak bercadang hendak merokok, tetapi tidak anti orang merokok. siapa nak merokok, merokoklah asalkan jangan dalam bilik dan kereta saya !

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media