Wednesday, January 13, 2010

Laa..Runtuh lagi.. loqlaq2..

Hiasan - kemewahan vs quality pembinaan

Sekilas pandang tajuk berita kat Berita Harian Online

* Terus terdetik hati teman..mesti kat Terengganu nih..
Bila klik dan lihat..memang benar kejadian kat sana pun..lawak..lawak..!
Nak tergelak pun ada..simpati pun ada (kpd mangsa)..dan tertanya jugak..
Pasai apa asyik runtuh saja kat Terengganu ni..?
Dan kat tempat lain tak de kes runtuh ke..?
Tak kan negeri yg mewah dgn duit Royalti dan Wang Ehsan ..
Masih ada masalah dalam hal-ehwal pembinaan..?

Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

18 comments:

azieazah said...

Runtuh dilanggar jengkaut... abih kene buat keja 2 kali ganda... kaut semua sekali.. :D

siti murni ishak said...

runtuh lagi....

shaniza said...

Salam..
Macam kena sumpah je kerajaan Terengganu ni selepas depa robohkan masjid...
Lepas ni kita tunggu dan lihat siapa yg kena...

ummi humaira said...

salam ..
tentu ada sesuatu yg tak kena nih .. janji Allah itu pasti.

NURUL IZZA said...

salam LB, biasala..kalau buat dlm keadaan ditak Rdha ginila kot jadinya.

Che' Pit said...

runtuh = ganu
ganu = runtuh

hmm semacam ada sinonim lak..

NJ said...
This comment has been removed by a blog administrator.
NJ said...

Salam LB
kak N x tau nak kata apa la kan..tapi dah
kunfayakun...jadi lah ia..wallahua'lam

mamai said...

terengganu al runtuh or terengganu yang runtuh

JMR said...

aku org terengganu..panas je dgr..

anak muallaf said...

Salam LB,
Tak pa la dah runtuh nak buat macam mana..lagipun building tu contractor binaan punya.

Tapi kalau building tu goverment punya dan guna duit rakyat..berapi juga la teman dengaq..

Nak tanya juga kalau toke tu orang Islam...Zakat bayaq ka.. dak?

rosnanie said...

btul la, cam dh kena sumpah....hmmmm

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, saya tunggu durian runtuh, tah bila tak tau...

Nida said...

Ayoyo.. Ini macam kes pun ada ka??? Macam itu main magic2 laa.. "Puhhhh!!! kasi runtuh itu sama bangunan"

cemomoi said...

jom g ganu, harga kopok leko pon dah runtuh

Ain said...

setuju ngan shaniza...

agaknya terkena balasan tuhan kerana robohkan masjid dkt kampung bujal, kemaman satu ketika dulu...

pelik tak? bila gereja kena bakar kerajaan bagi sumbangan ratusan ribu ringgit, tapi masjid kaum sendiri bukan nak bagi bantuan tapi disuruh robohkan ada la...

kenapa? kenapa? kenapa?

IRIS said...

Salam LB,

Runtuh lagi?

Hurmmmm.

Dah lama tak ke Terengganu.

LanaBulu said...

Teman pun dah lam tak pi sana tu..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media