Tuesday, December 01, 2009

Any Suggestions?

Cuti sekolah dah bermula..Bulan December pun dah masuk ni.. Kan hujung tahun ..elok pergi melancong je kat mana2 kan?..
Nak ke Pantai Timur risaukan banjir pulak..
Nak ke Selatan / Johor tu..kat mana ye tempat2 yg best utk dilawati..?
Nak pergi KL / PutraJaya..? Ish..Ish..syok ke..? Nampak macam nengok batu je..
Agak2nya lah..siapakah yg akan memberikan cadangan yg paling best dan menarik..!?!
TQ..buat pendahuluan.

Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

20 comments:

anak muallaf said...

Salam sahabat,
Ke Langkawi pun best juga.Boleh tengok LIMA.
Anak-anak pasti suka tengok macam-macam kapal perang.
Melihat laut sambil mengingati kebesaran Allah juga dapat pahala

azieazah said...

Bercuti memang seronok dan dapat mengeratkan hubungan keluarga..

Kata orang, ada rupa ada harga. Kalu bajet tidak pernah menjadi masalah, tempat percutian juga selalunya tidak menjadi masalah besar.

Dengar khabar, Melaka (A Famosa dll) seronok dan indah untuk dilawati. Melihat negeri orang dan meluaskan pemandangan menarik untuk anak-anak.

Bagi saya, selalunya balik kampung menjadi agenda utama. Bila ada bajet lebih, selalunya suka ke tempat-tempat yang ada kehijauan, ada laut, kampung-kampung.

*Dah bertahun kami tidak lagi mandi laut. Mandi sungai masih menjadi pilihan.

rosnanie said...

salam, kalau dah lama tak pegi genting, mungkin boleh gi taman tema di genting, dengarnya happening.

buat masa sekarang ni saya dan family mungkin ke KLCC dulu- anak2 masih tuntut ke Petrosains

rosnanie said...

Tp kalau cuti2 Malaysia sebenarnya destinasi yang masih tidak pernah saya jemu adalah cameron Highland... dapat makan strawberi fresh from farm... fuh... nikmatnya tak terkira... hehehe...

pernah dalam setahun kami ke cameron dalam 3 4 kali, hehehe...

LIPISLADY said...

Assalamualaikum,
Apa kata kalau hujung tahun ni u buat aktiviti yang agak lasak sikit, Jungle trekking, memancing, mandi sungai, memanjat gunung yang tak berapa tinggi, kalau berkesempatan boleh melihat binatang liar yang jinak, tidur didalam chalet ditengah rimba, berjalan diatas jambatan gantung sambil menyaksikan pemandangan dibawah yang indah, hujan pun dah berhenti sekarang ni, sesuai untuk jungle trekking....and your destination is of course Kenong Rimba Park...

a kl citizen said...

assalammualaikum

mengembara berkereta....
dari perlis ke johor...
seronok juga tu...

Mawar_berduri said...

Salam...
rasenya pegi pulau pun best ...
bley mandi pantai...
bley snorkeling....bley berkayak ..
best2...

harto said...

Suatu kebahagian tersendiri bila liburan bersama-sama keluarga.

Terima kasih atas kunjungan silaturahimnya, semoga bisa berjalan dengan baik & lancar. Selamat berlibur, semoga suksesss n Tetap semangat. salaaam...

LanaBulu said...

AM..cadangan yg elok jugak tu..tapi pulau tu dah dekat sangat dgn teman..
Biasalah orang ni..nak lihat tempat orang lebih syok dari tempat seniri walau pun menjadi kunjungan antarabangsa kan..
aziezah..Melaka tu dah pergi dah..masa student dulu..masa bujang ..dan masa dah kawin ni pun..Melaka mmg cantik dan bersahaja..banyak peninggalan sejarah..
Rosnanie..rasa2nya tempat ni yg akan menjadi salah satu dari pilihan yg ada kot nantinya..
Biasanya orang yg suka makan buah strawbery tu adalah yg 'membawak budak je'..maybe masa tu kak rosnanie tengah 'membawa' baby ke4 tu kot..hee
LipisLady..rasanya kalau family dan musim hujan ni sesuai ke ke sana tu..nanti ada yg hilang lak nantinya..hee..semput pun boleh jadi jugak tu..tapi jungle tracking tu mmg syok ..meriohkan suasana..

LanaBulu said...

AKL..fuhh..siap jelajah satu Malaysia lagi..hebat..hebat..
MawarBerduri..kata orang pulau kapas tu bagus tapi banyak percemaran kan..mek2 putih tu tak ngoti berpakaian..masalah2,,
TQ..harto..kita tetap bersemangat..

Nida said...

Salam tuan..

Pi Johor.. Kota Tinggi, daerah bersejarah dan penuh dengan pantai2 indah..heheh
(kampungku itu)

tokdinrohan said...

Pak Lan...apa kata dalam masa cuti ni hang pi dok pondok...syok jugaq...

LanaBulu said...

OOooo ..Kota Tinggi rupanya..boleh pi jalan2 dan celah2 tu boleh juga pi kait buah pelam kat umah emak Nida tu..hhee..
TAPI..bukankah kota tu kena banjir dulu kan..? La ni kira selamat ke? Harap2 tak de lah banjir lagi noo..
NJ pun ada sebelah sana kot..
Nak kena pi cari sedara kot sebelah sana lagu nih..

LanaBulu said...

Dalam banyak2 usul..teman rasa usul ni yg paling hebat..tapi tak uummmp laa..anak-bini memang jenuh kelupoq laa..depa..hheee..hee
Ada kaa..TQ..tokdinrohan..La ni pun depa pi kursus kat masjid negeri dari 8.00am ~ 5.00pm (senanyan hingga khomis)sehingga 22hb ni..

kuina said...

lima langkawi... jom....

LanaBulu said...

Jom..KuIna..
kome pi dulu..nanti teman risik2,,hmm..

rosnanie said...

salam LB dan rakan2 lain

eh eh ... sedap jer ngate kite yek... mana ada, tak ngidam pun sedap makan strawberi... hehehe....

kalau tgh ada isi tak lalu nak ke sana, jln bengkang bengkok, penin, mau muntah teruk, tak jln sana pun muntah tak kira masa, jln ke sana tak tahu ler

TokNabe said...

Buat masa sekarang langkawi tempat paling tepat kalau nak meancong. Selain tempat menarik la ni ada pulak LIMA... orait tu.

LanaBulu said...

Rosnanie..bukan ngate..hee
tapi ramalan..biasa2 tu lagu tu laa..Orang pompuan lah nak katakan..kalau tak bawa pi tu kang..muncung pulak..kan susah..Intan payung lah katakan..hhee
Toknabe..TQ..U tak pergi sekali ke..nengok LIMA tu..?
untung2 ada pameran WISH sekali..amacam? hhmm..

NJ said...

SALAM LANABULU
Pi la mana yg rasa nak pi kan ka...kalau dpt sampai tempat kita ingin pi mesti lg seronok rasa hati..sambil bg anak2 sekali bercuti dgn kita2 sekali cuti kan ka..yg penting pi jalan2..jgn mcm cek ni..duk sini la x pi mana pun..hubby keja x dak cuti dan tunggu anak2 nak masuk sek plak taun depan x lama lagi..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media