Tuesday, November 24, 2009

Nak pandang saja?

Nak buat apa dengan buah ni..? Biarkan masak meranum kat atas pokok?Dok peghati sahaja dari hari kehari sehingga masak atau hilang dipetik anak2 nakal.. atau ada resepi istimewa utk bersama jiran tetangga..? Juadah santai dipetang hari..
Perbezaan Pendapat bukanlah Per pe cah an!

12 comments:

kakcikseroja said...

Buat kerabu sedap tu.. tapi, kakcik tak suka kalau masam! :)

rosnanie said...

mak ai...tgk gambar pun dah kecur air liur. Ni kalau kupas, potong nipis2 , cicah ngan sambal kicap. Fuh... mau sengal gigi... hehehe.

saya memang pantang ngan buah ni, pantang tgk...

cikTi said...

sedapnye mangga tuh kalo wat jeruk,.

azieazah said...

Yes... Kerabu..! Kerabu..!

Buh udang kering, buh kacang tanah banyak2... buh cili padi, kantan.. ratah satu mangkuk besarrr...!

Hhehehehe.. nak saya bawak geng tolong panjat tak? :D

secangkir madu merah said...

ish ish gerammmmnya tengok buah mangga tu..
sedap buat kerabu mangga atau pun buat jeruk..em..terliur..nasib baik tak mengandung klu tidak kena pergi cari mangga muda ni..kat mana nak cari?

Cikgu Jang .. said...

kala koi, jolok dah buat makan colek....sedap weh.....nok pulak colek dgn kicap + gula + belacan + lada....

Nida said...

Salam Tuan LB.

Waduh2.... geramnya tengok buah tu.. bestnya klu dapat cicah dengan kicap+gula+cili... (sini sebiji mempelam berharga RM14)

Buah mempelam kat depan rumah mak saya pun selalu kena rembat dengan pekerja angkat samaph..:-(

Mawar_berduri said...

sedapnya....petang2 kupas cicah ngan gula+kicap pun sedap....kalau cicah ngan garam pun best ... hihi

LanaBulu said...

Memang benar kata kalian semua..
Jels mmg mengiurkan..
Agaknya naluri orang yg mengandung lagu mana yee? hhmm..
Secangkir madu merah..kalau nak cari tak susah pergi je rumah emak Nida tu..mesti beres..
Orang kg teman cakap "mai kita buat cicah garam belacan.."

ch@ said...

pergh.....meleleh air liur kite ni...

Zura said...

cicah cili kicap pun sedap

LanaBulu said...

ch@ & Zura..
nampaknya harapan buah tu nak masak ranum mmg takde laa..
'boktan' dik penggemaq pelam muda ni kan..hee

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media