Wednesday, October 14, 2009

Rugi setelah ~50 tahun berlalu..

Sedara-sedaraku sekelian.. Perhatikanlah betul2.. "Watikah" apakah gerangannya ini?I have the honour to refer your latter no. C80.11692/52 dated 12th June 1953 addressed to British Adviser, Johore. on the question of the status of Pedra Branca Rock some 40 miles from Singapore and to inform you that "The Johore Government does not claim ownership of Pedra Branca".
Sesal dahulu pendapatan...
Over 50 years what we can do..?
P/s- adakah ini melibatkan Pulau Batu Puteh..?
- Adakah keadaan seumpama ini akan terjadi terhadap Pulau Pisang, Johor...dan 3 lagi pulau kecil berhampiran..?
-> setelah lagi 30~40 tahun ..?

11 comments:

Ftyyhahh said...

salam.
wah mne dpt ni..

CCZ said...

Nak untung, maka Anwar Ibrahim boleh mengembalikan Pulau Batu Putih kembali. Syaratnya melututlah di bawah USA.

LanaBulu said...

Ftyyhahh: Benda ni dah dapat pun ..TOO LATE ALREADY... EVERYTHING IS OVER!!
Moga menjadi peringatan buat yg akan datang..
CCZ : Teman sangat hormati perasaan SAYANG ccz terhadap si-anwar tu..sentiasa dibibirmu..
Hal yg dibangkitkan tiada kene mengena dgn si-anwar tu pun. Siapa dia dalam kes ini?? Nothing! Dalam kita memperkatakan ttg kemakmuran ..ttg perpaduan umat melayu..dasar ekonomi melayu dan sebagainya..jgn lupa akan kejadian yg berlalu..Moga tidak berlaku kes ""pisang berbuah 2 kali" ..kita juga jelas tidak mahu 'terngadah' lagi setelah 30~40 tahun akan datang dik OSA yg rakyat mehran tidak tahu sedangkan ia sekadar menjaga keuntungan disebalik 'sebarang perjanjian' yg dijalankan.. anak-cucu juga yg merana akhirnya..Sedarlah..

LanaBulu said...

Kita tidak mahu menjadi 'penyokong' tapi sekadar 'membawa rebah'..

cemomoi said...

aiseh soalan serius ni, kat mana dpt dokumen ni... bg kat arkib negara la kan sultan johor nak fight semula kalu ada dokumen yg nyokong kita... teman just nk khabo memang tul nasib pulau pisang pon mgkn senasib kalu sema pihak buat tak kesah aje

LanaBulu said...

Saudaraku cemomoi..
Terlebih dahulu kena sembah diraja buat sultan Johor - Ampun patik beribu-ribu ampun. Patik mengomel bukan nak tunjuk pandai dapi atas ketidak puasan hati akan sekian perkara..
YM Tuanku!! Nak fight lagu mana barang yg dah terlepas sedangkan yg masih ditangan pun dibiarkan berlalu sahaja..? Cuba pi tanya rakyat kat selatan Johor tu boleh dak kalau suka2 kita nak pi ke Pulau Pisang??

anak muallaf said...

salam,
tidak adakah sedikit kekesalan bagi mereka yang menghilangkan aset negara.."nasi dah jadi bubur"atau "kelapa dah jadi santan"

LanaBulu said...

Apa yg dikesalkan wahai anak Muallaf..
Keuntungan dikecapi semasa..
Rahsia bocor setelah jasad menjadi tanah.. Roh tak tau la pi mana?
kesal pun dah tak berguna lagi..
Bahkan tak de pun bunyi mereka seperti ini digelar 'penderhaka'..
Malang sebenarnya bila kita 'buta sebelah mata'..

NURA said...

salam sobat
wah dokumen ini sudah 50 th sobat,,,?
masih terawat,,
kalau boleh tahu ruginya apa ya,,?


salam silaturahmi dari NURA

noorlara said...

kerana Malaysia ku memang terkenal dengan tersangat baiknye terutama kepada tetamu samada yg halal maupun yg haram

LanaBulu said...

Nura: ruginya adalah hak 'tergadai' dik tangan2 kotor yg pentingkan diri sendiri..
Noorlara : Kaum kita lambat buka minda dari kaum2 lain..TAPI masih belum terlambat sekiranya membetulkan keadaan agar tidak berulang perbuatan yg sewatu dengannya..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media