Friday, October 09, 2009

Fuuhh..Selamattt!!!

MB Pahang tak perlu bayar RM63 juta kepada syarikat balak
PUTRAJAYA: Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob tidak perlu membayar RM63 juta kepada sebuah syarikat pembalakan seperti yang diperintah oleh Mahkamah Tinggi sebelum ini, demikian diputuskan oleh Mahkamah Rayuan di sini hari ini. [+] 15:35 PM
Ye lah kan..Mana Adnan Yaakob nak korek duit sebanyak tu..sedangkan dia hanya seorang Menteri Besar yg berjuang untuk kesejahteraan rakyat mehran. Ish..ish..tak patut betoi la depa ni pun.. Claim tu biar patut2 laa.. Hmmm
Pada 25 Mei 2007, kerajaan Pahang diperintah oleh Mahkamah Tinggi Kuantan membayar kepada syarikat itu wang berjumlah RM37,127,471.60 bersama faedah lapan peratus setahun mulai 31 Disember 2000 kerana melanggar kontrak konsesi pembalakan di satu kawasan seluas 4,000 hektar milik Umno di Pekan.
?4,000 hektar? Luas tu!!! Baguslah.. Itu baru kat Pekan Pahang je?
P/s - Auditing system ? ISO ? ..melopeh den..
Perbezaan Pendapat bukanlah Per pe cah an!

6 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Masih bulan raya, jd sekali lg Selamat Hari Raya.
Tkasih d atas komen. Kak G suka org terbuka.
Raya tak balik kpg? Dgr kata utara kita panas la ni!

Ftyyhahh said...

salam..hehe..ku xfhm..sbb ku kecik lg ;p

al-lavendari said...

tajam, dalam dan pedas, bagi yg makan cili.

LanaBulu said...

Kak G; Alhamdulillah masa hari raya tu kat kg/utara sana nun tak hujan..cuaca elok je.
Ftyyhahh ; Semasa muda mmg kita belajar tapi persikataran dan perkembangan sosio tanah air wajib dketahui agar kita sentiasa kedepan dalam sema hal..
Tuan Al-lavendari ; Teman sayang akan KAPAL yg kita semua berada sekarang..jadi adalah menjadi t/jawab kita untuk memelihara kesempurnaan kapal kita agar tidak karam sekalipun diguna-pakai oleh anak cucu cicit kita nanti..

CCZ said...

Kita faham cerita tu betul-betul ke sampai kita berani nak kata ianya adalah satu bentuk penyelewengan? Macam dalam sebuah keluarga. Kita tahu adanya perceraian tapi adakah kita tahu masalah sebenar? Jangan terlalu ringan dalam membina sebuah persoalan yang mungkin menjerumus ke arah menyempitkan fikiran. Selamat bertemu kembali lanabulu..

LanaBulu said...

Sapa kata 'penyelewengan' pulak nih ccz? Dak aihh.. Depa ni semua adalah pembela umat melayu!!! Mereka yg disaman tu pun dah dijelaskan oleh mahkamah tu kan..
Terang lagi bersuluh..
tak payah bayaq tu gamaknya 'tak bersalah lah kot noo..? hmm.. ccz ccz..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media