Tuesday, October 06, 2009

Durian Pak Mala

Email terbaru kiriman Mala.. TQ, boleh dibuat simpanan berguna ttg kejadian ; antara ciptaan Tuhan dan teknologi pertanian usaha hambaNya. Di mana letaknya kebun ni? Memang selama nafas ini, teman tak pernah nampak pun buah durian bertangkai/serumpun lagu ni..
Pada kebiasaan bergayut .. menjulai.. di dahan2 yg tinggi dan bila masak berjatuhan.. Kini anda boleh petik dan pilih dari serumpun yg terhidang di pangkal pokok tersebut.
Kepada sesiapa yg ada kebun lagu ni..khabo2kan lah moga dapat juga kita gi ziarah time masak..
Dipersilakan marasai kemanisan/ke-enak-kan yg sudah terbuka dibawah ini. Hhmmm..

13 comments:

al-lavendari said...

Subhanallah. betapa Allah menyayangi makhluknya ... dijadikan buah2an yang enak dan dipermudahkan untuk mendapatkannya serta dibanyakkan buahnya untuk kita nikmati.
seumur hidup saya tak pernah tengok lagi. mungkin kalau orang cerita tanpa gambar2, susah untuk saya percaya.

LanaBulu said...

Memang Allah terlalu menyayangi kita...SubhanaAllah..

AbcdeFtyyhahh; said...

salam.
subhannallah!
nmpak pelik tp menarek!

tinta kasturi said...

subhanallah,
kat mano ni?
durian ala anggur,
gugus-gugusan

kakcikseroja said...

Subhanallah... Maha Suci Allah..

kat mana terletaknya pokok ini, ya?

zedmagel said...

Salam Lanabulu,

Peliq sungguh pokok dan buah durian tu. Kat mana nak jumpa tu. Tapi rasannya tak tentu lagi.

Nampak sedap dan mengairahkan. Mai rasa seulas.

NURA said...

salam sobat
wah hebat pak MALA ,,buah duriannya subur sampai dibawah batang pohon,,buahnya...

jadi pingin makan buah duriannya pak MALA,,pasti lezat..

Fyzal said...

halamak.. terbaik la durian ni..

Fyzals Territory

Ummu Waheedah said...

salam, saya pernah tengok buah nangka macam ni. bergayutan dibatang pokok. Durian puylak inilah pertama kali. Pastu ada saya beli nenans yg kununnya berbuah 13 biji setandan.. emm tapi duk terbantut macam tu la...
http://bertanamlah.blogspot.com

BUJANG SUSAH said...

nak rasa sikit leh?

u. Masyitah said...

Subhanallah.Baiknya Allah kan.Kita je yang tak syukur dengan Allah

:: nurhayati :: said...

subhanallah! memg pelik la..

LanaBulu said...

Kehidupan di dunia ini hanya sementara...
Beruntunglah mereka2 yg bersyukur..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media