Monday, September 28, 2009

Pokok Pandan Di-Raja

Hari ketiga program ziarah 'aidil fitri' ke rumah adik di Jitra . Rumah cantik, bersih tapi tuan tak ada di rumah. Setelah mesej ditinggalkan dalam 'peti surat', dia pun sampai. Alhamdulillah.Dapat juga beraya dan beramah mesra ahli keluarga.. Dari luar pagar pun teman 'dah nampak' yg pokok bunga tu dah nak mati (daun dah kekuningan.. kalau ye pun siram lah air atau ubahkan ke tempat yg lebih besar) ni nak kena sound ni!!! Setelah bersalam dan bercerita barulah teman tahu bahawa pokok ni bukanya nak mati.. hee. Rupanya memang dah lagu tu.. Warna daun adalah hijau dan kuning.. Nasib baik tak kutuk 'kau-kau' punya. Itulah pengajaran dihari mulia : Bersangka baik tak rugi sekupang pun!!!
Cantik pokok pandan diraja ni.. Elok juga dijadikan bunga penghias Bandaraya Alor Setar.

8 comments:

al-lavendari said...

salam. tak salah sdr tersalah sangka. saya pun kalau tengok, tentu terfikir macam tu juga ... sebab tak pernah tengok pokok macam tu. kalau ada benihnya, nak juga tanam kat rumah.

LanaBulu said...

hee..ari tu adik perlawa pun ambil anak pokok dari dalam pasu tu..tapi biasalah..mood raya ..dok kira nak merayau je pi ziarah..tak pa lah lain kali boleh ambil ..
Kalau al-lavendari mahu boleh teman usahakan..

zedmagel said...

Salam Bro Lanabulu,

Tentu seronok berayasakan di kedah ni...

LanaBulu said...

Walaupun bercuti 9 hari tapi masih tak habis ziarah saudara dan kawan2.. Kelemahan teman..
P/s- Salam kemaafan buat rakan/taulan yg tak sempat diziarahi..MZB

cemomoi said...

cun gak bunga tu, koi ni rajin gak nanam bunga. mana bley dapat spesis tu yea

LanaBulu said...

Tu kat umah adik..
Teman ni bukannya rajin pun nak ber-pokok2 bunga nih..
tapi sangat menghargai depa2 yg rajin menghiasi kediaman dan persekitaran..

~~ Dik Da ~~ said...

tgk plat kereta,mcm rumah cikgu aminuddin n ustazah asma' ... hehe

Pak Lan said...

Ha ah..tepat sekali
Rumah adik Amin dan Asma'
hee..dunia ni kecik kan..
haa..selamat berpuasa dan berbuka..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media