Monday, August 10, 2009

Taman Surga Kita

Sempena hari minggu kebiasaannya ramai yg cuti dan menghadiri program bulanan membersihkan tanah pusara adalah sangat sesuai. Selain mengeluarkan peluh dapat juga menginsafkan diri.
Di sinilah destinasi terakhir yg akan kita semua jejaki selagi bernama insan bernyawa. Memang indah mata memandang TAPI hanya Allah sahaja yg mengetahui keadaan didalamnya (alam barzah). Begitulah lumrah kehidupan; sekalipun kita memiliki rumah jutaan RM (samada secara sah atau haram) harta mencecah langit sekalipun. Yg dibawa bersama hanyalah 'amalan.

Memang indah dan terasa aman sekali mengunjungi tanah pusara ini. Seperti taman gahnya; dengan pokok bunga memenuhi ruang. Disiang hari terasa senang. Malam tak tau laa..Tak pernah datang pun.
Berbagai bentuk binaan yg dibina (ada had dan batasan) cantik mata memandang. Sebagai kenangan untuk diziarahi ahli keluarga. Disertai pokok2 dan batu2 hidup adalah baik untuk mendoakan kepada ahli kubur di bawahnya.
Dipenghujung program sesusuli dgn majlis tahlil dan 'peringatan buat yg lupa' agar sentiasa menjadi manusia yg bijak seperti sabda Rasul kita.
Perbezaan Pendapat bukanlah Per pe cah an!

4 comments:

Arif Omar said...

gerun dan amat menginsafkan

LanaBulu said...

Kita semua menuju kearah yg sama...samada cepat atau pun lewat saja..Yang pastinya semua akan TIBA jua akhirnya. Itulah janjiNya.

NURA said...

salam sobat,,memang ya,,kalau kita ingin menuju rumah syurga haruslah berbekal amalan dan ibadah
Info menarik dan menyadarkan semua orang hidup di dunia.

LanaBulu said...

TQ. NURA..
Moga alam maya menambahkan ukhwah antara kita semua..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media