Friday, June 26, 2009

Tahniah & Moga tak Tertipu

Angkatan tentera Singapura lantik jeneral Melayu pertama

SINGAPURA: Angkatan Bersenjata Singapura (SAF) akan mencatat satu sejarah pada 1 Julai ini apabila buat julung kalinya ia akan mempunyai seorang jeneral Melayu. Kolonel Ishak Ismail, 46, seorang pegawai kanan Melayu yang sudah berkhidmat selama 28 tahun dalam SAF, dinaikkan pangkat sebagai Brigadier Jeneral, demikian lapor media tempatan hari ini. Beliau adalah seorang daripada lima kolonel SAF (empat lagi bukan Melayu) yang menerima tauliah masing-masing menjadi Brigadier Jeneral dan seorang Laksamana Pertama dalam satu majlis di Kementerian Pertahanan semalam, demikian lapor akhbar-akhbar utama Singapura dalam tajuk berita muka depan hari ini.
1. Menolak untuk merobohkan tambak Johor. (dilaksanakan jambatan bengkok agar air di selat dapat mengalir, kapal boleh berlabuh di pelabuhan Johor)
2. Perjanjian air yg merugikan negari rakyat Johor.
3. Mencadangkan Jabatan ke3 ?
Semoga kesilapan pada sejarah 'hilangnya' Pulau Batu Puteh akan memberi pengajaran DAN KESEDARA YG BESAR pada pimpinan yg ada sekarang.

1 comment:

Anonymous said...

Utamakan kepentingan rakyat dari kepentingan individu walaupun habuan nya sangat lumayan tapi menginayai anak bangsa selamanya...

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media