Saturday, February 27, 2010

Mengindam ~!~

Fenomena begini semamangnya menakjubkan.. Hanya yg benar2 berani dan cekal hati sahaja yg sanggup melangkahi terus hingga kehujung.. Ibu2 mengandung memangnya tidak digalakkan..
Bagaimana persoalannya? sekiranya situasi seumpamanya terdapat di negara kita? Adakah anda sanggup melangkah hingga kehujung apabila anda masih terbayang~~~
Jejantas kat taman permainan /rehlah pun boleh runtuh spt kejadian Perak itu hari..?
Stadium jutaan RM tanpa gegaran pun rebah di Terengganu tahun lepas..?
Kapal ber'koyan' RM pun tak boleh menyelam..? Engine jet pun terbang sendiri..?
Fuuhhh.. Malaysia boleh...
p/s- berbangga dgn KLCC....~!~

Perbezaan Pendapat bukanlah Per p e c a h a n !

24 comments:

miloicekaw1119 said...

erm..
ngeri kalo fikir blik..

Nida said...

Salam Pak Lan..

Nida sedihlah... tadi petang adalah seorang member Malaysia di sini bercerita, kalau dulu orang2 mat salleh kat sini selalu salahkan orang2 Moari klu ada perkara2 yg tak betul (ala2 buat 'taik' ler) ni berlaku.. tapi lately depa selalu cakap "It must be Asian" ..

Nida rasa bangsa kita perlu buktikan kita orang Asia jauh lebih hebat dari orang Barat ni.. jgn bergantung sangat kat depa.. tu yg depa ni 'hidung tinggi' sebab tahu kita ni tak sehebat mereka..

Semoga Malaysia terus maju.. biarpun berbeza fahaman namun dalam pembangunan negara perlulah sealiran.... barulah bangsa barat segan kat kita...

shaniza said...

salam..
Memang org Malaysia hebat sbb punya pemimpin yg hebat...ala2 gestapo, buat magic mcm David Copperfield, mcm Brutus zaman Pompei dll.

LIPISLADY said...

Assalamualaikum, lama tak menjenguk blog En Lanabulu, Kalau saya berada disituasi begini, tak berani dah nak kedepan...heee...takut runtuh, terbang sendiri...

NURUL IZZA said...

salam.. ni kat ne? mcm di niagra fall je..haha jatuh tu nasibla.ekekek

Insan Marhaen said...

boleh bangga je la tengok klcc tu. kita dapat kulit, orang lain dapat isinya...

Mybabah said...

Salam Lana. Baca tajuk Babah konfius "mengidam ke mengindam". Tetapi selepas membaca entri sampai habis, mesej yang nak disampaikan sangat besar. Satu persoalan yang memakan masa berjam-jam untuk dirungkai jika berbual di kedai mamak. Semua itu kerana slogan "Malaysia Boleh!"

IRIS said...

Salam LB...

kita memang bertuah kerana negara Malaysia masih aman. Tapi....tapi...

keamanan telah diragut oleh golongan pemimpin CATAKSERUKIN (Cakap Tak Serupa Bikin)...banyak sungguh kroni2 sebegini.

TUKANG KATA said...

salam saudara Lana Bulu,
thanks follow blog saya..
blog anda menarik..keep it up! i like it..
;)

azieazah said...

Kalu pemimpin pun masih banyak yang plan tidak menjadi, memimpin masih gagal... jangan salahkan rakyat berlaku serong...

secangkir madu merah said...

Malaysia boleh....betol ke?

Che' Pit said...

errr CP masih sayang nyawa..
hmm x perlah, biarlah org lain pi

ninie's corner said...

eee.....suasana yg menarik tp situasi yg menggerunkan......... kena fikir 1000 kali tu......... tp ttp tak akan menggadaikan nyawa kecuali...........................

LanaBulu said...

MIK1119..kalau ngeri mmg tak sampai hujung laa..hee
gayat lah tu..

Ninie's...mmg menarik..tapi suspen tu pun menarik jugak kan..hee
Berdobar-dobar..gitu..

CP..bukan sekadar sayang nyawa..tapi CP ni masih berdarah manis kot...hheee..

SMM..memeng betoi boleh..tapi boleh macam2...yg baguih pun banyak dan sebaliknya pun lagi banyak...hmm..

Ha ah ..Azieazah kan..ketam mana boleh ajar anaknya berjalan lurus...

Iris..kita lah yg sepatutnya merubahkan mereka daripada mereka terus bermaharajalela...

Babah..teman merasakan kedua2nya betoi..tapi dgn penambahan huruf 'n' disana tu menunjukkan bahawa seseorang itu mmg terlalu mengindamkan sesuatu..hee
...agak je lah tu..hee..
nanti teman kena refer kamus dewan..

IM..kulit tu dah kira baik sangat..tapi teman rasa kita hanya dapat bayang je...

Tak pasti kat mana lah Izza.. tapi kalau nak pi jugak elok disarankan berwasiatlah ..hee

LipisLady..takut runtuh sbb fobia kot..terbang sendiri tu sbb dah tak de engine...heee hilang...!

Shaniza..kita lah yg sepatutnya merubahkan mereka ini..bila sampai musimnya..tanggungjawab tu..

LanaBulu said...

Nida..yg baik tu kita ambik..dan yg tak terlibat tu abaikan je sekali pun difitnah..lambat laun yg benar tu tetap akan timbul dan disanjung juga..

LanaBulu said...
This comment has been removed by the author.
siti asmah said...

cik lanabulu apa khabar?

harto said...

Subhanallah... berani juga yaa... orang-orang tersebut ditengah-tengah air terjun.

btw... lokasinya ada di mana tuh Pak.

harto said...
This comment has been removed by a blog administrator.
LanaBulu said...

Khabar baik adanya cik siti asma..

Harto..teman rasa kat sebelah benua amirika sana kot..tak pastilah utara atau selatan..

Che' Pit said...

ngeh ngeh ngeh,
mmg masih berdarah manis.. bukan kot lagi.. kompem..

bebek said...

Dalam dunia ini memang banyak keajaiban.... Tuhan Maha Kuasa... Kepada mereka yang belum insaf, insaflah...

syahbandar87 said...

hehehe....betul2:)

LanaBulu said...

CP..jgn tunggu lama2 nanti diambil orang...hee

bebek..mmg nak kena insaf kan..

syahbandar87...sepatutnya kena 3x maa..baru ngam dgn upin dan ipin..hee joke je..
TQ

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media