Tuesday, November 03, 2009

Beginikah kasih seorang isteri..?

Secara peribadi..teman berpendapat begini:
Daripada 'bersama' tapi dibelai dgn sepak terajang..bersuamikan dgn jejaka yg bertuhankan dadah..hilang rasa hormat pada isteri..hilang rasa 'belas' ihsan pada yg lebih tua ..lebih baik hidup berkeseorangan sekalipun kepayahan..
Wook Kundur rayu suaminya dibebas segera dari Pusat Serenti
HULU TERENGGANU: Wook Kundur, 107, antara wanita tertua di negara ini dan mempunyai suami hampir 70 tahun muda daripadanya, merayu Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) agar memendekkan tempoh penahanan suaminya yang kini ditempatkan di Pusat Serenti Sungai Besi di Kuala Lumpur. [+] 15:52 PM

p/s - Dimanakah anak-cucu hasil dari 22 pernikahan dulu..? Apakah salah ibu dibiarkan hidup sebatang kara di usia 'platinium' ini..?
Perbezaan Pendapat bukanlah Per pe cah an!

9 comments:

Nida said...

Salam

Zaman semakin beredar.. materialistik menjadi keutamaan.. ibu ayah dipandang sepi, di rumah kenangan menagih simpati..Na'uzubillah..

Semoga kita tidak tergolong dalam insan yang hanya mengejar harta dunia..

al-lavendari said...

agaknya semakin tua kita, semakin kita nak berteman. tapi siapa yang sudi nak menemankan kita kalau dah tua sangat macam wook kundur ... melainkan orang macam suami puan wook yang sedang berada di PS Sg Besi tu !

bluethunderheart said...

selamat malam
kjunjungan perdana
salam hangat selalu

rosnanie said...

something must be wrong somewhere... who knows....

kakcikseroja said...

Salam LB...

kalau tak silap kakcik, w/pun Nek Wok dah pernah 22 kali berkahwin, tapi perkahwinannya tak pernah dikurniakan zuriat. Wallahuaklam.

~~zAnAfAhMi~~ said...

salam...
apa nak buat? syurga isteri atas redha suami....

mungkin tiada org lain yg lebih menyayangi dia selain drp mamat dlm penjara tu, sape tau..

LanaBulu said...

Nida; begitulah hendaknya..aminnn
al-vendari; dugaan utk wook kundur tu cukup besaq..sedara mara kena jenguk jugaklah..
TQ bluethunderheart pasai jenguk..
rosnanie; teman juga merasakan begitu..maybe sebagai 'musibah/kifarat'..dihujung usia..
Kakcik seroja ; oo gitu rupanya tak pasti lah pulak teman..
zanafahmi ; benarlah ttg redha suami tu..tapi! Ada tapi noo..
Biasa2nya org yg terlibat dgn dadah ni payah nak 'waras' bila dah sampai time ketagih..
Mmg lah sayang tapi kalau dok sepak terajang tu kira tak bertempat jugak tu..
dah lah tua kalau asyik kena ketuk? berapa lama boleh tahan umurnya tu..?
Kesian ye zana..!
Moga usia 'platinium' kita semua nanti adalah bahagia bersama anak2 dan keluarga..

:: hayati :: said...

la kesianny wook kundur...

dlu sy rasa dia bertuah sgt2 krn dikurniakn suami yg sanggup menjaga dia di usia tua...

tp itu ler idup ini langit xslaluny cerah...

LanaBulu said...

memang langit tak selalunya cerah..berbeza cuaca mengajar kita mengenali keadaan dan menghargai keadaan TAPI merayu agar penagih balik adalah seperti mengundang bala baru..utk dia. Apa salahnya dgn harta yg ada Wook pindah ke rumah orang tua dan keluar sekiranya suaminya itu sudah pulih dan insaf dari kesalahan yg dilakukan...Itu pun kalau tak de langsong lah saudara maranya tuh..

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media