Saturday, August 22, 2009

DO RE ME kata " Coobaan"

Bulan Posa kita berpuasa kecuali pada yg 'cuti' dan bercuti. Dah menjadi kelaziman bulan posa akan menjadi bulan menjamu selera @ melayan kehendak nafsu! Coobaan.. Pagi tadi bila terima email dan melihat gambar2 ni nampak cantik dan mmg..sedap rasanya..
Coobaan..
Kalau yg ni memang memenuhi citarasa... Nanti member kat SM tu boleh minta resepinya..untuk berbuka nanti..ok
Fuuhh..terbayang bertapa sedapnya bila orang yg posa ni tapi lagumana dgn mereka yg dah lama berlapar..? Bahkan hanya dapat merasa keenakkan daging pun setahun sekali dua saja. Itu pun daging raya posa dan raya korban...
Ya Allah terimalah posa kami dan berilah keampunanMu, keradhaanMu dan Pelepasan dari siksa nerakaMu.
Perbezaan Pendapat bukanlah Per pe cah an !

10 comments:

NURA said...

salam sobat
wah bikin ngiler dan lapar nich lihat kuenya.
bisa bikin sendiri ya?

marhaban ya ramadhan,,selamat berpuasa.

LanaBulu said...

Bikin sendiri? heee..
Makan dan komplen tu pandai laaa..
Indah kan kiranya yg sedap2 ni kita dapat menjamu pada fakir dan miskin..

Arif Omar said...

aduihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

DDrfauziah said...

Hi, aslmkm.
Tq 4 ur comments.
A'aa, Kak G mmg tau daun putat sbb Kak G kan org utara. Cuma kat sini susah dapat, dan Kak G pun tak tanam. Kak G tak berapa kisah sgt dengan pucuk putat sbb dah ada pucuk gajus ... gitu le citenya.
Tp sebenarnya yg lebih amat menyedapkan nasi ulam utara ialah daun sekentut! Betul!
Arini, jap lg ke, Kak G akan postkan resipi nasi ulam utara ... :)

harto said...

Hmmmm.... menggoda...

harto said...

Hmmmm.... menggoda...

Andryan said...

Yummyyyy!!!

anak muallaf said...

salam berblog orang Kedah

pernah dengaq nama Lanabulu di Kedah tapi tak tau tang mana..Yang buleh tau Lanabulu tu pasai Datuk Bandaq Aloq Setaq orang Lanabulu...malu sungguh orang Kedah tak tau tang mana Lanabulu..anyway sila visit blog teman.

zedmagel said...

Salam Ramadhan Sahabatku Lanabulu,

Terima kasih singgah dan menjadi follower Garden in a home.

Memang sedap resipi dalam blog bro ni. Tapi jika dilihat dalam bulan posa. bulan cobaan, jika hari-hari
biasa, saya kurang terangsang.

Kami orang belah selatan, pepagi dah makan nasi dengan asam pedas. Berat tu. Tapi tu le hakikatnya. He...he..

Shahrul (Nama Sebenar) said...

lanaBulu,
erks.
terliur dibuatnya.
huhuhu.

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media