Saturday, June 20, 2009

NASA nak BoM BULAN ?

Tajuk asal tu memang mengejutkan. Ingatkan Ustaz Nasa tu nak musnahkan parti Bulan. Suspen je.. Rupa2nya hal lain. Memanglah kerja tangan manusia ni 'merosakkan'. Kat mana stay pun memang akan menimbulkan kerosakan. Kenapa tidak diusahakan menyelamatkan bumi yg menghadapi pelbagai masalah seperti Lapisan Ozon yg semakin nipis, kepanasan global, kecairan ais kutub, percemaran tahap 'gaban' dan bermacam-macam lagi. Lagi pun bulan tu kan dah terbelah dua dan berapa kerat yg boleh stay kat sana sebab saiz bulan itu sendiri pun dah kecil berbanding dgn bumi ini.
NASA mahu bom bulan
Buat ujian di angkasa lepas bagi hasilkan air, wap FLORIDA: Saintis di Pentadbiran Angkasa Lepas dan Aeronautik Kebangsaan (NASA) bersedia melancarkan satu misi ke bulan dari Cape Canaveral membawa peluru berpandu untuk dibedil bagi menghasilkan lubang yang dalam, lapor akhbar, semalam.

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/Dunia/20090619052136/Article/index_html

3 comments:

Anonymous said...

Dunia dah nak kiamat..Bom yg meletub kat bumi ni adalah didalam lingkungan lapisan ozon. Sedangkan kat bulan sana lagu mana? memang makhluk perosak lah depa ni..

AbangDun said...

Setiap kerosakan dan kemusnahan yang dilakukan oleh manusia di muka bumi ini akan mendapat balasan Allah. Hanya waktu dan ketika yang akan menentukannya.

Sepandai-pandai manusia, tidak akan dapat mengatasi ilmu Allah SWT. Allah Maha Mengetahui! Contoh paling kecil, Allah mengharamkan manusia makan babi. Tentu ada sebabnya tapi hingga kini manusia masih teraba-raba mencari sebabnya. Mula-mula diturunkan penyakit berpunca dari Virus Nipah. Sekarang ini pula H1N1. Lepas ni akan ada lagi penyakit berpunca dari babi ini.

Anonymous said...

Masalahnya...kat negara kita ni berlambak ladang babi..tak kira yg halal/berdaftar atau yg haram dan sememangnya haram...

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media