Thursday, May 10, 2012

Usia kita . . .

Siapa yg tahu? Memang tiada siapa yg tahu.. sekalipun diberitahu oleh Dr pakar bahawa umur kita hanya sampai sekian-sekian masa sahaja. lepas tu ‘jalan’. Demikian juga sekiranya seseorang itu dijatuhkan hukuman gantung sampai mati atau yg sewaktu dengannya. Qada dan qadar ALLAH tiada yg mustahil berlaku sekiranya dikehendakiNYA. Sekalipun berhadapan dgn hukuman maut dan kembali hidup sampai kesatu masa yg lain utk ‘jalan’.P1130167

Pasai itulah ramai yg lupa bahawa dalam keriangan kita menyambut hari ulang tahun kelahiran. Tak kira siapa yg kita sambut maka sebenarnya kita menyambut hakikat bahawa dia/beliau/sesapa pun termasuk kita yg sambutan itu adalah menandakan bahawa kita semakin kurang masa kehidupan di alam dunia ini.

Malang sekali sekiranya sambutan keraian diselangi dgn perkara2 yg melalaikan dan maksiat seperti campur gaul laki pompuan melanggari batasan adat kita dan apatah lagi sempadan agama dan minuman yg memabukkan. haruuu..

Bersyukur banyak2 pasai dgn masa yg diberikanNYA kepada kita dapat kita harungi utk beribadah kepadaNYA. Berdoa juga agar kita semua sentiasa bersama hidayahNYA.. Dan hujung usia kita bersama kalimah TAUHID..

No comments:

Member2 Yang Dihormati..

luahan. .

u r invited

Kembalilah lagi, Ramadhan !



Frenz Media